3

باشگاه‌ها از سال آینده حق تیمداری در رشته‌ای جز فوتبال بانوان و آقایان ندارند

  • کد خبر : 399188
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۵۶

به گزارش ایرنا، مهدی تاج سه شنبه که برای حضور در مجمع سالیانه هیات فوتبال آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است در جمع اصحاب رسانه تبریز، تاکید کرد: اکنون باید سازوکارهای مربوط به این نظر جدید AFC را مهیا کنیم، باشگاه‌هایی چون ذوب آهن، سپاهان، مس سونگون و گل گهر در رشته‌های مختلفی تیمداری […]

به گزارش ایرنا، مهدی تاج سه شنبه که برای حضور در مجمع سالیانه هیات فوتبال آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است در جمع اصحاب رسانه تبریز، تاکید کرد: اکنون باید سازوکارهای مربوط به این نظر جدید AFC را مهیا کنیم، باشگاه‌هایی چون ذوب آهن، سپاهان، مس سونگون و گل گهر در رشته‌های مختلفی تیمداری می‌کنند ولی باید برای سال آینده این رویه را تغییر دهند.

وی ادامه داد: راهکار چالش یاد شده این است که باشگاه در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان و آقایان تیم داشته باشد و درآمد فوتبال و صورت‌های مالی آن مشخص شود و سپس یک باشگاه دیگر با بودجه و درآمد دیگری برای سایر رشته‌های ورزشی ایجاد کند.

وی با اشاره به قانون انضباط مالی AFC، اظهار کرد: این قانون امسال باعث شد تا هفت باشگاه کشور مجوز حرفه‌ای بگیرند و دیگر هیچ کس نگران بدهی‌های فیفا، AFC، ارزی و خارجی نیست.

تاج در خصوص بکار گیری دستگاه VAR در استادیوم یادگار امام(ره) تبریز، اظهار کرد: اتاق VAR پیش بینی شده برای ورزشگاه به خاطر فاصله زیاد امکان ایجاد مشکل دارد ولی مدیریت فوتبالی استان قول داده‌اند که مشکل مربوطه به سرعت برای بازی هفته دوم لیگ برتر رفع شود و دستگاه برای این بازی برسد.

وی وضع کنونی ورزشگاه یادگار امام(ره) را بسیار مطلوب و در حد استاندارد ارزیابی کرد و افزود: تنها مشکل این ورزشگاه، آماده نبودن گیت‌ها است که اگر برای بازی هفته اول لیگ نرسد، بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، خواسته فدراسیون حضور تماشاگران است ولی باید الزامات مربوط به تامین گیت فراهم شود و همچنین باشگاه تراکتور نیز ۷۰ نفر نیرو را برای نشاندن تماشاگران در صندلی خود آموزش داده است.

وی در خصوص ظرفیت این ورزشگاه برای میزبانی از بازی‌های تیم ملی، ادامه داد: گفته می‌شود که ورزشگاه آزادی برای ۲ هفته‌ آینده آماده می‌شود اما تا سه یا چهار هفته دیگر کار دارد. برای بازی اول مرحله مقدماتی تیم ملی، ورزشگاه فولادشهر را درنظر گرفتیم و در تماسی با رئیس کارخانه ذوب آهن مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال را برای تکمیل مجموعه اختصاص دادند و شبانه روزی در حال کار هستند تا برای بازی برسد.

تاج گفت: فکر می‌کردیم فولادشهر به لیگ هم نمی‌رسد ولی الان در حال آماده سازی برای بازی تیم ملی است اگر زودتر از وضعیت ورزشگاه یادگار امام(ره) اطلاع می‌یافتیم، بازی نخست را در این ورزشگاه برگزار می‌کردیم به طور قطع این ورزشگاه با تماشاچی‌های تیم ملی پر می‌شود و می‌تواند فشار سنگینی بر تیم‌های حریف داشته باشد و البته بازی مقدماتی جام جهانی یک بازی ساده نیست و باید نتیجه بگیریم.

وی تاکید کرد: اگر ورزشگاه آزادی برای بازی بعدی تیم ملی آماده نشود، یادگار امام(ره) می‌تواند میزبانی کند.

وی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه نیز افزود: ورود بانوان به ورزشگاه یک الزام از سوی فیفا و جزو قانون است و اختیاری در دست فدراسیون نیست که اظهارنظر کند ولی باید الزامات ورود بانوان فراهم شود. ورودی و گیت بانوان برای ورزشگاه یادگار امام(ره) آماده شده و جاده هم در دست ساخت است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حضور بانوان خبرنگار و عکاس نیز همپای تماشاگران بانو در ورزشگاه یک الزام است و ضرورت دارد، ما اگر خواهان فوتبال بین المللی و ملی هستیم باید این ضروریات را قبول کنیم.

وی افزود: با بی بندوباری و ایجاد گرفتاری برای بانوان مخالف هستیم و دنبال ضرورت‌هایی هستیم که لازمه فوتبال بین المللی و برای ما تکلیف است و باید مسائل خاص شرعی و قانونی را رعایت کنیم. بازی‌هایی که تا امروز با حضور بانوان انجام گرفته، خوب بوده و مشکل خاصی ایجاد نکرده است.

وی در خصوص نیاز کشور به ورزشگاهی با ظرفیت بالا، اظهار کرد: ورزشگاه آزادی یک ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری است اما شاید ۱۰۰ هزار صندلی نداشته باشد ولی به زودی بسیار عالی خواهد بود و نیاز کشور را تا اندازه زیادی تامین می‌کند زیرا تنها برای برخی از بازی‌های ۱۰۰ هزار تماشاگر می‌آید اما مقامات کشور به این نتیجه رسیده‌اند که یک ورزشگاه برای تهران کافی نیست بنابراین تختی برای بازی‌های خاص آماده می‌شود و مقدمات یک ورزشگاه دیگر نیز در حال آماده سازی است.

تاج در خصوص دلیل ضرورت نصب گیت در ورزشگاه، اظهار کرد: گاهی برای یک بازی تعداد ۱۷ هزار بلیط به فروش می‌رسد ولی تا ۶۰ هزار تماشاگر به استادیوم می‌آید در این راستا حقوق باشگاه دیده نمی‌شود با این که باشگاه‌ها با درآمد روز مسابقه زندگی می‌کنند. از سوی دیگر اگر اتفاقی بیفتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ باید بازی‌ها را با تدبیر اداره کنیم.

وی با عذرخواهی از بابت خاطره بد ۱۰ سال گذشته بازی تراکتور-نفت، افزود: اشتباه داوری بود و دست فدراسیون نبود ولی از بابت این بازی از تمام تماشاگران تراکتور چاره‌ای جز عذرخواهی نداریم، بازی‌های دیگری نیز بودند که مشکلات داوری می‌توانست نتیجه را تغییر دهد.

وی با بیان این‌که دستگاه VAR از طریق منابع فدراسیون تامین می‌شود و امیدواریم دولت بتواند سهم خود را پرداخت کند، اظهار کرد: هر دستگاه نزدیک ۷۰۰ هزار دلار هزینه دارد.

تاج در خصوص دلیل تایید صداوسیما برای استفاده از دستگاه VAR، گفت: صداوسیما باید امکاناتش را به این دستگاه نصب کند و صحنه‌های آهسته را به مردم نشان بدهد. دستگاه‌های وارد شده به کشور، از بهترین دستگاه‌های موجود دنیا هستند و فیفا با تایید آن به ما داده است. اکنون منتظر تایید صداوسیما هستیم و نگرانیم که این دستگاه‌ها پنج تنی را بیاوریم و سپس صداوسیما مشکل ایجاد کند و نتوان تصاویر را پخش کرد و از آن‌ها استفاده کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر حمایت از تیم ماشین سازی، اظهار کرد: اگر قرار باشد این تیم در مرحله دوم دسته سه باشد، همان بهتر که نباشد. امام جمعه تبریز در خصوص احیای این تیم بسیار جدی هستند. راه حل آن نیز ورود مس سونگون از محل مسئولیت اجتماعی است.

وی در خصوص قلعه نویی نیز گفت: از قلعه نویی فوق العاده راضی هستیم. با امکاناتی که کشور دارد، بهترین بهره برداری را برای تیم ملی انجام می‌دهد و ما نیز هرچه در توان داریم به کار می‌گیریم. قلعه نویی به مدت ۶ ماه بدون دستمزد کار کرد ولی یکبار هم مصاحبه‌ای در این خصوص نداشت. ما محدودیت‌های مالی جدی داریم. درآمدهای ما از فیفا و ای اف سی است ولی تا به امروز بلوک شده و امکان دسترسی به آن‌ها نیست. فقط دولت در حد ۳۰۰ میلیارد رسال کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: قلعه نویی برای تیم وقت می‌گذارد. خیلی سال است که او را می‌شناسم. یک انسان فنی و علمی است و یک تیم آنالیز عالی آورده است و با همه اهل فن و باشگاه‌ها مذاکره می‌کند.

تاج با بیان این‌که رسول خطیبی، یکی از گزینه‌های اصلی تیم ملی امید است، گفت: به دنبال استانداردسازی مسابقات فوتبال هستیم و باید به سمتی برویم که به جای اظهار نظر افراد بسیار در بازی، «ناظر بازی» فرمانده عملیات بازی باشد.

وی در خصوص اسکوچیچ نیز گفت: او برای فوتبال کشور زحمت کشیده و جای قدردانی دارد.

آماده سازی ورودی جاده اختصاصی بانوان بر عهده سازمان همیاری شهرداری است

حبیب ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در خصوص آماده سازی ورزشگاه یادگار امام(ره) برای ورود بانوان، گفت: ورودی جاده اختصاصی بانوان بر عهده سازمان همیاری شهرداری تبریز قرار داده شده است و معاون عمرانی استانی نیز پیگیر حل این مسیر ویژه است. ما نیز منتظر هستیم جاده حل شود.

وی تاکید کرد: بحث صندوق امانات، بوفه و گیت‌های ورودی بانوان حل شده است و بلیط فروشی اختصاصی بانوان و تفکیک جنسینی از سوی باشگاه پیگیر است.

اکنون چمن یادگار امام در شرایط فوق العاده‌ای است

سعید مظفری زاده، سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور نیز گفت: مجموعه مدیریت ورزشی استان و فدراسیون، عزم جدی برای حل مشکل استادیوم دارند.

وی افزود: مجموعه مدیریت ورزشی استان تمام تلاش خود را کردند تا استادیوم را به مسابقات هفته اول برسانند.

وی با بیان این‌که زمین چمن ورزشگاه یک مشکل زیرساختی به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه و خاک دارد، افزود: اکنون چمن در شرایط فوق العاده‌ای است ولی در زمان بارندگی ممکن است مشکل داشته باشد.

مظفری زاده تاکید کرد: بودجه برای ترمیم اساسی خاک و چمن ورزشگاه تامین شده ولی باید در زمان مناسبی اقدامات مربوطه انجام گیرد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399188

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]