4

برگزاری جشن روز استقلال پاکستان در تهران

  • کد خبر : 399345
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۴۶

مراسم رسمی هفتاد و هشتمین سالگرد استقلال پاکستان امروز در خانه پاکستان واقع در تهران برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم که اعضای جامعه پاکستانی مقیم ایران و همچنین مسئولان سفارت پاکستان حضور داشتند، کاردار سفارت پاکستان احمد شامی پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد. سپس پیام‌های رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان […]

مراسم رسمی هفتاد و هشتمین سالگرد استقلال پاکستان امروز در خانه پاکستان واقع در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که اعضای جامعه پاکستانی مقیم ایران و همچنین مسئولان سفارت پاکستان حضور داشتند، کاردار سفارت پاکستان احمد شامی پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد. سپس پیام‌های رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان قرائت شد.

کاردار سفارت پاکستان ضمن اشاره به اهمیت تاریخی این روز، ادای احترام ویژه به بنیانگذار ملت قائد اعظم (محمد علی جناح)، دکتر علامه اقبال و سایر رهبرانی داشت که جنبش مردم پاکستان را رهنمون بوده و در ایجاد یک کشور مستقل برای مسلمان فداکاری کردند. 

وی ضمن عرض تبریک به جامعه پاکستانی خارج از کشور به مناسبت روز استقلال پاکستان، از آنان خواست تا متعهدانه به کشور خود خدمت رسانی کنند. پاکستان از زمان استقلال با چالش‌های بسیاری روبرو بوده ولی به لطف خداوند متعال و با فداکاری و سخت‌کوشی مردم خود، همواره توانسته بر این موانع فائق آمده و در مسیر خود به سوی کشوری مدرن و روبه توسعه گام بردارد. 

برگزاری جشن روز استقلال پاکستان در تهران
برگزاری جشن روز استقلال پاکستان در تهران

کاردار سفارت پاکستان تاکید کرد که پاکستان و ایران ۲ ملت برادر و دوست هستند که روابط آنها ریشه عمیقی در قرابت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد.

مسیر روابط پاکستان و ایران با توجه به تعهد رهبران دو کشور رو به افزایش است. حاضرین در این مراسم همچنین با مردم مظلوم جامو و کشمیر اشغالی و غیرقانونی هند ابراز همدردی کردند، مردمانی که همواره از نقض حقوق بشر و پیگردهای نظام مند نیروهای اشغالگر هند در رنج و عذاب بوده‌اند.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399345

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]