3

تاکید ایران بر حق دفاع مشروع از خود به دور از هیاهوی رسانه‌ای

  • کد خبر : 399381
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۹

جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر و در پی تحولات پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس بر حق دفاع مشروع از خود تاکید کرده است. به گزارش ایسنا، رسانه‌های غربی در روزهای اخیر مدعی شده‌اند اگر آتش‌بس در غزه برقرار شود، ایران از پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس […]

جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر و در پی تحولات پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس بر حق دفاع مشروع از خود تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های غربی در روزهای اخیر مدعی شده‌اند اگر آتش‌بس در غزه برقرار شود، ایران از پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران صرف‌نظر می‌کند.

پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، برخی رسانه‌ها مدعی شدند که در صورت آتش‌بس در غزه، ایران به اقدام صهیونیست‌ها پاسخ نمی‌دهد.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه و به نقل از سه مقام ارشد ایرانی مدعی شد «تنها یک توافق آتش‌بس در غزه می‌تواند ایران را از پاسخ مستقیم علیه اسرائیل در پی ترور هنیه در خاک خود باز دارد».

در پی انتشار این گزارش، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا گفت ادعای این رسانه انگلیسی قابل تایید نیست.

تاکید ایران بر دفاع مشروع از خود به دور از هیاهوی رسانه‌ای
عملیات وعده صادق

ایران حق دفاع مشروع دارد و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد

«علی باقری» سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در رایزنی تلفنی روز گذشته خود با «آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا گفت: «تهاجم رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، حمله ناجوانمرانه به یک منطقه مسکونی در بیروت و در ادامه، تجاوز ترور مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، مصادیق بارزی از تلاش صهیونیست‌ها برای گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه است».

باقری به دیپلمات ارشد ایتالیا گفت: «اقدامات متجاوزانه اخیر، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، لبنان و جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی ایران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تاکید دارد».

پیش از این نیز نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرده بود برقراری آتش‌بس در غزه و حق ایران برای دفاع مشروع از خود، ارتباطی با یکدیگر ندارند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرده است: «برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ماست؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود. امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند».

«عبدالله عقرباوی» کارشناسان شبکه الجزیره هم با اشاره به مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با آتش‌بس و تلاش او برای کوبیدن بر طبل جنگ، می‌گوید که «اسرائیل به دنبال ادامه جنگ در غزه است و توافقی در کار نخواهد بود. مطرح شدن این داستان تلاشی از سوی آمریکاست زیرا می‌داند ایران در انجام حمله‌ای قوی به اسرائیل جدی است».

تاکید ایران بر دفاع مشروع از خود به دور از هیاهوی رسانه‌ای
مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران

مذاکرات آتش‌بس غزه

رویترز در ادامه گزارش ادعایی خود آورده که «ایران در حال بررسی این موضوع است تا برای اولین بار نماینده‌ای را برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس در غزه اعزام کند، هر چند انتظار می‌رود این نماینده به‌صورت مستقیم در جلسات شرکت نکند».

در همین راستا، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا، این ادعای رویترز را نیز تکذیب کرد.

کشورهای آمریکا، قطر و مصر بامداد جمعه و در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تاخیری نهایی شود.

این کشورها گفته‌اند تنها جزئیات توافق باقی مانده است و باید روی آن کار شود. آن‌ها از حماس و رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا مذاکرات را در دوحه و یا قاهره از سر بگیرند تا در یک هفته جزئیات پایانی را نهایی کرده و اجرای آن را آغار کنند.

شبکه العربی قطر امروز خبر داد مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، قرار است روز پنجشنبه از سر گرفته شود.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399381

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]