1

چهارمین دوره همایش ملی قرض نیکو برگزار شد

  • کد خبر : 399483
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۲۶

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره همایش ملی قرض نیکو صبح امروز برگزار شد. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در این همایش گفت: خیرینی که در این راستا قدم برداشتند خداوند به مالشان و زندگیشان برکت می‌دهد. طبق یک روایت از امام صادق که فرمودند افزونی‌ها در اموالی که انسان به […]

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره همایش ملی قرض نیکو صبح امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در این همایش گفت: خیرینی که در این راستا قدم برداشتند خداوند به مالشان و زندگیشان برکت می‌دهد. طبق یک روایت از امام صادق که فرمودند افزونی‌ها در اموالی که انسان به دیگران قرض می‌دهد دو جور است یک افزونی حلال و دیگری افزونی حرام است و افزونی حلال به معنی است که بدون شرط اموالمان را قرض دهیم.

وی اظهار کرد: قرض‌الحسنه اقدامی است که انسان نیت خیر داشته باشد و انسان در راه خدا قرض دهد و چشم داشتی به آن مال نداشته باشد و بدون شرط باشد. به حمدالله در حال حاضر بانک‌های قرض‌الحسنه قرض‌هایی بدون هیچ چشم داشتی می‌دهند.

مصباحی مقدم افزود: قرض‌الحسنه به این معناست که انتظار منفعت نباشد، برخلاف تسهیلاتی که بانک‌ها می‌دهند و انتظار منافع دارند.

همچنین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در این همایش گفت: فردی که قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، در حقیقت با خداوند معامله کرده است. در حالی که پرداخت ربوی به منزله جنگ با خداست.

وی ادامه داد: بانک مرکزی با نگرش انتقادی به صندوق‌های قرض‌الحسنه نتوانسته است زمینه رشد و توسعه آنها را فراهم کند.

ابوترابی گفت: اکنون افراد با شرمساری برای دریافت وامی معادل ۱۰ میلیون تومان جهت تأمین حداقل‌های زندگی به ما مراجعه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: اگر به دنبال احیای فرهنگ قرض‌الحسنه هستیم، چاره‌ای جز مدیریت و کنترل تورم نداریم. خوشبختانه پزشکیان تنها فردی بود که در مناظرات وعده‌های مالی بی‌اساس نداد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399483

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]