2

میراث نامیمون قطعی برق

  • کد خبر : 399615
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

در چند سال اخیر، مردم و صنایع کشورمان در شرایطی قرار گرفته اند که منتظر فرا رسیدن موسم قطع برق مشترکان خانگی و صنعتی و پیامد‌های آن از جمله گرانی سیمان و آهن و.. در تابستان و قطع گاز و آلودگی نیروگاه‌های مازوت سوز و.. در زمستان باشند. این مشکل در طی این چند سال […]

در چند سال اخیر، مردم و صنایع کشورمان در شرایطی قرار گرفته اند که منتظر فرا رسیدن موسم قطع برق مشترکان خانگی و صنعتی و پیامد‌های آن از جمله گرانی سیمان و آهن و.. در تابستان و قطع گاز و آلودگی نیروگاه‌های مازوت سوز و.. در زمستان باشند.

این مشکل در طی این چند سال نه تنها حل نشده که حتی در سال جاری این امر شدت بیشتری یافته و علاوه بر قطع برق مشترکان و گرانی سیمان و آهن و… شاهد تعطیلی چند روزه ادارات کشور نیز هستیم. براستی داستان چیست و دولت چهاردهم چه وظیفه‌ای در قبال این میراث نامیمون بر عهده دارد؟

علاوه بر مشکلات یاد شده این امر باعث شده تا اعتبار فنی- مهندسی ایران در داخل و خارج از کشور زیر سوال رفته و شایعات متعددی مبنی بر شبهه بر ناتوانمندی ها سر زبان‌ها باشد.

این بحث به ویژه از آن رو اهمیت می‌یابد که این چندمین سال متوالی در سالیان اخیر است که مشکل هر سال حادتر شده و هیچ تلاشی برای حل آن دیده نمی‌شود!

آقای پزشکیان آغاز به کار دولت شما همزمان با این میراثی نامیمون شده است مورد خطاب قرار داده و نکات زیر را یادآوری کنم:

۱- از ابتدای انقلاب اسلامی همواره در وزارت نیرو و صنعت برق تعهد و توانمندی کاری و تخصصی مد نظر بوده است و توسعه و گسترش صنعت برق کشور و بهره‌مند شدن حدود ۱۰۰ درصدی گستره کشورمان از نعمت برق در طی دوران پربرکت انقلاب اسلامی ثمره همین رویکرد و نگاه بوده است.

۲- متاسفانه در سالیان اخیر صنعت برق مواجه با پدیده سیاسی کاری شده است و همگرایی سیاسی و باندی تنها شاخصه به اصطلاح جوانگرایی در انتصاب مدیران ارشد صنعت برق کشور بوده است از این رو ریشه توسعه مشکلات قطع برق و ناتوانی در حل آن در چند سال اخیر را باید از نتایج این رویکرد دانست.

۳- ناتوانی صنعت برق در بخش‌های تعامل بین دستگاهی بحدی است که منجر به انزوا و انفعال این صنعت شده است.

۴- ناتوانی علمی و فنی و ناآگاهی و بی توجهی مدیران ارشد صنعت برق کشور تا به آن پایه است که آنان بجای حل مشکل با روش‌های فنی مهندسی، فقط به پیش پاافتاده‌ترین راه حل یعنی قطع کردن برق مشترکان در حل ناترازی برق متوسل شده و می‌شوند.
۵- متاسفانه تا کنون صنعت برق کشور نسبت به ناکارآمدی و کژکارکردی خویش مورد بازخواست و اعمال مجازات قانونی قرار نگرفته است بلکه بالعکس مورد تشویق بوده که توانسته با قطع برق تابستان‌ها را پشت سر بگذارد.

آقای رئیس جمهور، به نظر می رسد تا زمانی که نگاه جناحی و سیاسی رواج یافته سالیان اخیر در عزل و نصب مدیران صنعت برق برطرف نشود و مدیران توانمند و متعهد عهده دار مسولیت‌ها نگردند در روی همین پاشنه می چرخد. انتظار همگان از شما برطرف کردن این رویه نادرست و ایجاد سازو کار‌های کارآمد و موثر در پاسخگو کردن مدیران صنعت برق در برابر مردم، دولت و دستگاه‌های نظارتی است. امید است که با دستور شما و در آغاز راه چهارساله نخستین اصلاح، اصلاح صنعت برق کشور باشد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=399615

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]