1

مراسم رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان

  • کد خبر : 400309
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امروز سه‌شنبه مراسم رونمایی از تندیس و سردیس مجاهد فعال و وزیر خارجه مقاومت، شهید حسین امیرعبداللهیان با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین و با حضور خانواده این شهید، مقامات ارشد وزارت امور خارجه و فعالان عرصه مقاومت برگزار شد. کنعانی: امیرعبداللهیان دلش و فکرش با مقاومت […]

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امروز سه‌شنبه مراسم رونمایی از تندیس و سردیس مجاهد فعال و وزیر خارجه مقاومت، شهید حسین امیرعبداللهیان با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین و با حضور خانواده این شهید، مقامات ارشد وزارت امور خارجه و فعالان عرصه مقاومت برگزار شد.

کنعانی: امیرعبداللهیان دلش و فکرش با مقاومت بود

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این اجلاس با تسلیت اربعین حسینی گفت: امروز مجلس بسیار مهمی در این ایام و با همت و تلاش جمعیت دفاع از ملت فلسطین در حال برگزاری است. از مدیران و اعضای این جمعیت و ستاد غریبان در غربت تشکر می‌کنم. تجلیل و تکریم از دکتر امیرعبداللهیان نه فقط تجلیل از یک شهید بلکه تجلیل از یک فرهنگ است.

وی افزود: امیرعبداللهیان عزیز در هر جایگاه و عنوان که بود دلش و فکرش با مقاومت بود. اندیشه او با مسئله فلسطین بود. اساسا جوشش فکری او به طور دایم با مسئله مقاومت عجین بود.

کنعانی در ادامه اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان حمایت از فلسطین را نه یک مسئولیت سازمانی بلکه اساسا یک وظیفه ایمانی و اخلاقی می دانست. او معتقد بود، این اعتقاد را در لحظه لحظه تلاش خود مدنظر داشت. او زبان گویای مقاومت و فرهنگ مقاومت و زبان گویای ملت مظلوم فلسطین بود. او به معنای واقعی زبان رسای ملت فلسطین در مجامع بین المللی بود که در انها موضوعات مهم بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار میگرفت.

وی افزود؛ او در رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین دچار تردید نمی شد. او در نشست و برخاست با مقامات دنیا و حتی با وزرای خارجه کشورهای غیرهمسو و کشورهایی که حامی رژیم سلطه بودند، او دچار تردید نبود که مسئله فلسطین را با صدای رسا مطرح کند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه امیرعبداللهیان حمایت از فلسطین را یک مسئولیت اخلاقی برای خود می دید، گفت: زمانی که قرار بود او موضوع مقاومت را تبیین کند او انسانی با صلابت و قوی بود و در رساندن پیام مقاومت ذره‌ای به خود تردید راه نمی‌داد. اینکونه بود که شهید هنیه به دکتر امیرعبداللهیان می‌گفتند که شما وزیر امور خارجه مقاومت هستید و کسی هستید که در دنیا صدای ما را می رسانید.

وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان به شهید هنیه می‌گفتند که ما آمادگی داریم پیام شما و مقاومت فلسطین را به دنیا ارسال کنیم.

 

.

 

رحیمیان: امیرعبداللهیان یکی از ارکان جمعیت دفاع از ملت فلسطین بود

حجت الاسلام رحیمیان، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز در ادامه به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به نقش شهید امیرعبداللهیان گفت: وی یکی از ارکان جمعیت دفاع از ملت فلسطین بودند. آنچه که ما از شهید بزرگوار دریافت کردیم مشاهده است. مشاهده اخلاص، تدین، روشن بینی، معنویت است. او واقعا شهید بود. در همه زندگیش تلاش، اخلاص، مجاهدت و یاد خدا بود. در عرصه های متعددی ایشان ایفای نقش کرد که شاید هرگز جامعه هیچگونه اطلاعی از آن ندارد.

رحیمیان افزود: در یک موقعیتی که شرایط حساس بود وقتی به ایشان توصیه می شد در جواب می‌گفت شاید فایده یک وزیر شهید از یک وزیر زنده برای جمهوری اسلامی بیشتر باشد. همه حیات ایشان در خدمت جامعه اسلامی بود.

خسروپناه: دوگانه دیپلمات بودن و میدانی بودن در الگوی حکمرانی امیرعبداللهیان با یکدیگر جمع شد

خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این اجلاس حضور یافت و با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان انسانی مخلص بود گفت: شهید امیرعبداللهیان سال‌ها در وزارت خارجه خدمت کرد و توانست یک دیپلمات میدانی باشد. این دوگانه دیپلمات بودن و میدانی بودن در الگوی حکمرانی امیرعبداللهیان با یکدیگر جمع شد.

وی با اشاره به الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان گفت: حکمرانی یک فرایند از سیاست گذاری تا تنظیم گری و تصدی گری است. وی توانست جریان مقاومت را به گونه‌ای جلو ببرد که بعد از عملیات طوفان الاقصی حتی یک بیانیه علیه ایران صادر نشد. این قدرت دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان بود.

خسروپناه افزود: باید این الگو تدریس شود. یعنی وزیر خارجه‌ای که در هر کشور دنیا می‌رود باید ذیل این الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان باشد. از وزیر خارجه، معاونین و کارمندان وزارتخارجه باید در ذیل این الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان حرکت کنند. اگر اعتقادی به جریان مقاومت نداشته باشد و یا در کنش درست پیش نروند، این پیش نخواهد رفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید الگوی حکمرانی شهید رییسی و شهید امیرعبداللهیان را تدریس کرد، اظهار داشت: نیروها باید بر این اساس تربیت شوند. آنچه که ماندگار است همین الکوی حکمرانی سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان است.

 

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=400309

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]