5

حرکت به سمت راهکار مسالمت آمیز و راه حل سیاسی بحران سوریه

  • کد خبر : 40545
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸

افق(ofoghnews.ir): عضو کمیته مرکزی شورای هماهنگی ملی سوریه، از وجود تمایل عمومی در این کشور برای حرکت به سمت راهکار مسالمت آمیز و راه حل سیاسی خبر داد. ” صفوان عکاش” روز پنج شنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: اخضر الابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با تجربه زیاد […]

افق(ofoghnews.ir): عضو کمیته مرکزی شورای هماهنگی ملی سوریه، از وجود تمایل عمومی در این کشور برای حرکت به سمت راهکار مسالمت آمیز و راه حل سیاسی خبر داد.

” صفوان عکاش” روز پنج شنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: اخضر الابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با تجربه زیاد خود قادر به تعامل با مشکل سوریه است و قطعا” هیچ فرستاده بین المللی یا منطقه ای نمی تواند طرحی متفاوت با آنچه کوفی عنان فرستاده سابق سازمان ملل به سوریه ارائه کرده بود، ارائه نماید.

 عکاش افزود: برخی طرف های مسلح مخالف به سمت راهکار سیاسی و مسالمت آمیز و گفتگو حرکت می کنند و درصدد موافقت با طرح شورای هماهنگی ملی سوریه هستند و تماس هایی نیز درباره مذاکرات مستقیم صورت گرفته است.

 وی تاکید کرد: تغییراتی که در جامعه سوریه رخ می دهد، بر نقطه نظرات سیاسی برخی طرف ها نیز تاثیر می گذارد و این رویکرد به تدریج به سمت توافق درباره راهکار سیاسی ملی پیش می رود.

 عکاش از نظام سوریه خواست که برای اثبات حسن نیت خود، عملا” به آتش بس و خارج کردن نیروهای خود از شهرها پایبند باشد.

 وی تصریح کرد: بحران سوریه دو بخش دارد؛ یک بخش آن به نظام سوریه و مردم مربوط می شود که خواهان دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت هستند. بخش دوم بحران سوریه، بُعد منطقه ای آن است که به حمایت های عربستان، ترکیه و قطر از گروه های مسلح مربوط می شود.

 عضو کمیته مرکزی شورای هماهنگی ملی سوریه از دولت آمریکا خواست که این کشورها را برای توقف حمایت از گروه های مسلح تحت فشار قرار دهند.

 عکاش تاکید کرد: حل و فصل بحران سوریه در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی باید مورد بررسی قرار گیرد و حل و فصل شود.

 وی خاطرنشان کرد: راه عملی و واقع گرانه و عملی بحران سوریه آن است که روس ها و آمریکایی ها دراین زمینه توافق کنند، سپس طرف های منطقه ای درباره حل و فصل منازعات از طریق روند سیاسی مشخصی که سوریه را به مرحله دموکراسی منتقل می کند، به توافق برسند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40545

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]