1

تاکید وزیر راه بر تسریع اتمام پروژه خط‌آهن خاش-چابهار تا۱۴۰۴

  • کد خبر : 415221
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به استان سیستان و بلوچستان، فرزانه صادق مالواجرد در مراسم آغاز ریل‌گذاری خط آهن خاش-چابهار با اشاره به اینکه چندین دولت برای راه آهن چابهار-زاهدان و در ادامه آن به سرخس تلاش کرده اند، گفت: این خط ریلی راهی به سوی توسعه کشور […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به استان سیستان و بلوچستان، فرزانه صادق مالواجرد در مراسم آغاز ریل‌گذاری خط آهن خاش-چابهار با اشاره به اینکه چندین دولت برای راه آهن چابهار-زاهدان و در ادامه آن به سرخس تلاش کرده اند، گفت: این خط ریلی راهی به سوی توسعه کشور است و در ارتباط ما با همسایگان اثربخش خواهد بود.

وی افزود: هم دولت وفاق ملی و هم قرارگاه خاتم الانبیا از اهمیت این پروژه مطلع هستند. از این رو باید تلاش کنیم تا طول اجرا آن کوتاه‌تر شود. برای این منظور باید برای تامین منابع مالی آن بیشتر تلاش کنیم. البته قرارگاه خاتم الانبیا نشان داده که حتی اگر منابع تامین نشود نیز کار را پیش خواهد برد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این پروژه ریلی حتی زودتر از پایان ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد از تلاش های تمامی دولت های گذشته در زمینه اتمام بخش هایی از این پروژه  تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا این پروژه در طول دولت وفاق ملی به بهره برداری برسد.

این در حالی است که عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور پیش از وعده‌ وزیر راه در رابطه با زمان اتمام ریل خاش-چابهار با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال گذشته شاهد اجرای بخش های مختلف راه آهن چابهار-زاهدان بوده است، گفت: بر اساس ماده ۵۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت ساخت خطوط راه آهن در ایران در دست اجراست که شامل ۶ کریدور شمالی و جنوبی و دو کریدور شرقی- غربی است. کریدور چابهار-سرخس پنجمین کریدور از میان آنهاست که ۵ مرز کشور را به هم متصل می کند.

خطیبی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۵۵ کیلومتر از راه آهن زاهدان-خاش به بهره برداری رسید، یادآور شد: محور خاش-چابهار به طول ۴۶۶ کیلومتر است که زیرسازی آن پیشرفت حدود ۸۰ درصدی دارد و طویل ترین پروژه ریلی کشور به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار به شمار می رود.

وی ضمن تشکر از رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در حمایت از تامین مالی این پروژه اظهار امیدواری کرد تا این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ یا اوایل ۱۴۰۵ این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=415221

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]