5

سوریه به خاطر بمباران خونین از ترکیه عذرخواهی کرد

  • کد خبر : 42552
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴

اقدام‌های آنکارا در قبال سوریه با هماهنگی نهادهای بین‌المللی انجام می‌شود و ترکیه این حق را داست تا در اقدامی تلافی‌جویانه، اهدافی را در سوریه هدف قرار دهد.

معاون نخست وزیر ترکیه می‌گوید سوریه مسئولیت حمله خمپاره‌ای روز چهارشنبه را که به کشته شدن پنج شهروند منجر شد، بر عهده گرفته است.

بصیر اتالای، معاون نخست وزیر ترکیه روز پنج‌شنبه (۱۳ مهر، ۴ اکتبر) در جمع خبرنگاران گفت: «طرف سوری آن چه را که انجام داده تایید و به خاطر آن عذرخواهی کرده است.»

وی افزود که اقدام‌های آنکارا در قبال سوریه با هماهنگی نهادهای بین‌المللی انجام می‌شود و ترکیه این حق را داست تا در اقدامی تلافی‌جویانه، اهدافی را در سوریه هدف قرار دهد.

اتالای همچنین از تصویب لایحه مجوز عملیات نظامی داخل سوریه دفاع کرد و گفت این یک قانون جنگی نیست بلکه ابزاری در دستان آنکارا برای محافظت از منافع خود در آینده است.

با این وجود، این لایحه با واکنش سرد حزب صلح و دموکراسی طرفداران کرد و حزب مخالف «خلق جمهوری‌خواه» ترکیه مواجه شد و این اقدام آنکارا را «یک طرح جنگی” عنوان کرد.

کابینه ترکیه اواخر روز چهارشنبه ساعت‌ها پس از کشته شدن پنج غیرنظامی در شهر مرزی «آک‌چاکله» در نشست اضطراری خود پیش‌نویس این لایحه را تصویب کرد.

آنکارا نیز بی‌درنگ در اقدامی تلافی‌جویانه با حمله به اهداف نامعلوم در سوریه چند سرباز سوری را کشت. آنکارا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست به خاطر بمباران روز چهارشنبه علیه دمشق اقدام لازم را انجام دهد.

تنش‌ها میان ترکیه و سوریه افزایش یافته است. این در حالی است که دمشق می‌گوید، ترکیه، عربستان سعودی و قطر از شورشیانی که جان بسیاری را در سوریه گرفته‌اند حمایت می‌کنند.

دولت سوریه می‌گوید، هرج‌و‌مرج جاری در این کشور از خارج طراحی و هدایت می‌شود و همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شمار زیادی از شبه نظامیان مسلح، ملیت خارجی دارند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز در ماه ژوئیه در گفت‌وگو با روزنامه «جمهوریت» ترکیه گفت، آنکارا «برای حمایت از تروریست‌هایی که مردم ما را می‌کشند همه تجهیزات تدارکاتی مورد نیاز شورشیان را تامین کرده است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42552

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]