4

قطر و عربستان به اعزام تروریست به سوریه ادامه می‌دهند

  • کد خبر : 42588
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴

عربستان و قطر با به جذب صدها مزدور و آموزش و اعزام آنها برای پیوستن به گروههای تروریستی در سوریه ادامه می دهند و این درحالی است که ارتش سوریه ضربه های سنگینی به این گروه‌های تروریستی وارد می‌کند و موفقیت ارتش در محاصره و قتل شمار زیادی از تروریست ها باعث شده است که ریاض و دوحه تحرک دستگاه‌های اطلاعاتی خود را برای جذب مزدوران و تروریست‌های بیشتری به منظور پشتیبانی از باندهای تروریستی در خاک سوریه افزایش دهند.

به گزارش پاپگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع دیپلماتیک عربی به المنار گفتند: یک شکبه قطری ناظر بر اجیر کردن مزدوران برای جنگ در سوریه فعالیت خود را در برخی کشورهای شمال آفریقا از جمله موریتانی و الجزایر افزایش داده است.

 منابع آگاه در نواکشوت پایتخت موریتانی می‌گویند که صدها نفر از اتباع موریتانی‌ جذب شده و برای آموزش سریع به ترکیه اعزام و از آنجا برای  پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه منتقل شدند.

 یک منبع موریتانی گفت که قطر این فعالیت خود را از چند ماه پیش آغاز کرده است و این روند رو به افزایش است و دولت موریتانی برای مبارزه با این پدیده خطرناک تلاش می‌کند اما در این امر با مشکل مواجه است، زیرا قطر پول زیادی را برای جذب تروریست‌ها هزینه می کند.

 یک مسئول موریتانی فاش کرد مسئولان سیاسی موریتانی نامه‌های اعتراض‌آمیزی را به قطر ارسال کرده و نسبت به پیامدهای این اقدام خطرناک قطر ابراز نگرانی کرده‌اند به ویژه که این تروریست‌ها پس از بازگشت از سوریه به موریتانی، این کشور را وارد مرحله جدیدی از خشونتی خواهند کرد که موریتانی اساساً از آن رنجی می برد.

 این منبع موریتانی در ادامه یادآور شد که اعضای باند تروریستی قطر در پوشش بازرگان، سرمایه گذار و جذب نیروی انسانی در شرکت‌های قطری وارد موریتانی می‌شوند.

 برخی منابع در حوزه خلیج فارس به المنار گفتند: شبکه‌های جذب ترورریست‌ها و مزدوران از سوی قطر و عربستان همچنان فعال است و صدها نفر از آنها هفتگی به پادگان‌های آموزشی در خاک ترکیه می‌رود.

 این منابع تاکید کردند: الجزایر دو هفته پیش گروهی از اتباع کشورهای عربی از جمله اتباع قطر و لبنان را از این کشور اخراج کرد زیرا نیروهای امنیتی الجزایر به نقش واقعی شرکتی که در الجزایر تاسیس کرده بودند، پی برد. آنها در پوشش این شرکت اقدام به جذب ده‌ها نفر از شهروندان الجزایر و اعزام آنها برای پیوستن به باندهای تروریستی کردند که از ریاض و قطر برای خونریزی بیشتر در سوریه حمایت می کنند.

 قطر و عربستان به کشورهای عربی از جمله کشورهای فقیر عربی به عنوان بازاری برای جذب مزدوران نگاه می‌کنند به گونه‌ای که در داخل این کشورها شبکه های در پوشش سرمایه گذاری و فعالیت‌های تجاری و فرصت‌های شغلی فعالیت می‌کنند و تمرکز آنها روی جوانان ونوجوانان است. این شبکه‌ها افرادی را به خدمت گرفته و آنها را عالم دینی معرفی می‌کنند تا جوانان را به بهانه‌های دروغین بی‌شمار متقاعد کنند که سلاح در سوریه بدست بگیرند.

 این شبکه‌ها به خانواده جوانان و نوجوانان پول می‌دهند؛ همانطور که در یمن شاهد هستیم به گونه‌ای که خانواده هر فردی که برای جنگیدن به سوریه اعزام می شود، ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کند و این خود رقم بزرگی با خانواده‌های فقیر در این کشورها محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42588

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]