2

شادمانی دریافت حقوق کارمندان کوتاه‌مدت است

  • کد خبر : 45510
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

مقایسه «حقوق من» با حقوق دریافتی همکاران باعث بروز حس نارضایتی در فرد می‌شود که شادمانی پس از دریافت حقوق را از بین می‌برد.

تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ایلینویز نشان می‌دهد، شادمانی پس از دریافت حقوق دوام بسیار کوتاهی داشته و مقایسه میزان حقوق دریافتی باعث بروز حس نارضایتی در بین کارمندان می‌شود.

میزان رضایت از حقوق دریافتی به عوامل مختلفی از جمله عدم مقایسه میزان حقوق با سایر همکاران بستگی دارد.

پروفسور «آمیت کرامر» از محققان دانشگاه ایلینویز تأکید می‌کند: سطح مشخصی از درآمد که بتواند نیازهای افراد را بر طرف کند، یک مسئله ضروری محسوب می‌شود، اما زمانی که افراد به سطح مطلوب حقوق می‌رسند، توجه آنان به حقوق دریافتی همکاران جلب می‌شود.

مقایسه «حقوق من» با حقوق دریافتی همکاران باعث بروز حس نارضایتی در فرد می‌شود که شادمانی پس از دریافت حقوق را از بین می‌برد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، افراد با میانگین حقوق بالا دچار مشکلات و درگیری‌های خانوادگی زیادی هستند، اما افرادی که از میزان حقوق دریافتی خود رضایت دارند یا افراد دور کار و کسانی که در منزل کار می‌کنند، از مشکلات خانوادگی کمتری برخوردار هستند.

افراد دور کار می‌توانند زمان بیشتری را در کنار اعضای خانواده بویژه کودکان خود سپری کنند و در هنگام بیماری در کنار آنها باشند که این مسائل به بهبود کیفیت زندگی و رضایت شغلی منجر می‌شود.

مطالعه دیگری نیز که توسط محققان دانشگاه کارلوس مادرید انجام شده نشان می دهد که اطلاع از میزان حقوق دریافتی همکاران با حس نارضایتی همراه است.

پروفسور «ادواردو پرز» نویسنده این پژوهش تأکید می‌کند: افراد با مقایسه حقوق دریافتی خود با سایر همکاران، تلاش می‌کنند که ساعت‌های بیشتری کار کنند تا میزان حقوق دریافتی آنها برابر یا بیشتر از همکاران شود که این مسئله باعث ایجاد حس نارضایی و سرخوردگی فرد می‌شود.

محققان معتقدند که میزان حقوق دریافتی کارمندان در یک اداره باید مانند یک راز باقی بماند، چراکه هر کارمند علاوه بر نگرانی در خصوص میزان حقوق دریافتی خود، نگران میزان دریافتی همکاران نیز هست.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45510

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]