4

موجودی کوچک اما رکورددار+تصاویر

  • کد خبر : 47616
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

این موجود، بیشتر از هر موجود دیگری روی زمین پا دارد و سر هر یک از پاهایش هم، پنجه‌مانندی وجود دارد؛ اما در مجموع با تنها ۳ سانتی‌متر طول،‌ نمی‌تواند خطری برای کسی داشته باشد

Illacme plenipes نام موجودی کوچک اما رکورددار است؛ این موجود بیش از هر جانور دیگری روی زمین پا دارد؛ همچنین ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند الهام‌بخش شرکت‌های فناوری برای تولیدات تازه باشد.

خبرگزاری فارس: موجود ۳ سانتی‌متری که ۷۵۰ پا دارد

فکر می‌کنید کدام موجود روی زمین، بیشترین تعداد پا را دارد؟ جواب این سؤال، Illacme plenipes نام دارد؛ موجودی که تا سال ۱۹۲۸/۱۳۰۷ اصلاً دیده نشده بود؛ در آن زمان، دانشمندان دولتی برای اولین بار متوجه آن شدند اما باز تا مدت‌ها خبری از آن نبود تا چند سال پیش که در نزدیکی دره سیلیکون یک بار دیگر سر و کله‌اش پیدا شد؛ حالا، برای اولین بار،‌ این موجود با ۷۵۰ پایی که دارد، در نشریه ZooKeys توصیف می‌شود.

به گزارش پاپ‌ساینس، گروهی به سرپرستی پاول مارک، حشره‌شناس، از سال ۲۰۰۵/۱۳۸۴ سفری را برای یافتن این موجود آغاز کردند و طی ۳ سال توانستند ۱۷ نمونه از آنها را پیدا کنند.

این موجود، بیشتر از هر موجود دیگری روی زمین پا دارد و سر هر یک از پاهایش هم، پنجه‌مانندی وجود دارد؛ اما در مجموع با تنها ۳ سانتی‌متر طول،‌ نمی‌تواند خطری برای کسی داشته باشد؛ ماده‌ها معمولاً تا ۷۵۰ پا دارند اما در نرها، تعداد پاها کم‌تر است و معمولاً کمی بیش از ۵۵۰ پا در آنها دیده می‌شود.

البته ویژگی‌های این موجودات،‌ تنها به تعداد پاهایشان محدود نمی‌شود؛ از جمله ویژگی‌های خاص آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: آنها شاخک‌های خیلی بزرگی دارند؛ آنها دارای اسکلت خارجی شفافی هستند.

آنها روی بدن خود موهایی دارند که با تولید تارهایی شبیه به ابریشم، کمک می‌کند به سنگ‌ها و صخره‌ها بچسبند و همچنین این موجودات دهانی دارند که به طور خاص برای جدا کردن گیاهان به نحوی مؤثر ساخته شده است.

به نظر می‌رسد این موجودات کوچک، از آن دسته موجوداتی هستند که به خوبی می‌توانند الهام‌بخش شرکت‌های فناوری برای تولید محصولات تازه باشند.

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47616

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]