4

نبرد تن به تن قرمزها و آبی ها در آمریکا

  • کد خبر : 54726
  • ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱

یک روزنامه آلمانی در مطلبی دموکراتها و جمهوریخواهان را نه دو حزب سیاسی بلکه مانند دو قبیله سیاسی با علایق خاص خود ارزیابی کرد که دو نسل را رو در روی یکدیگر قرار داده و ایالات متحده را در مسیر تباهی قرار داده اند.

روزنامه “زوددویچه سایتونگ” در تحلیلی به قلم “کریستین ورنیکه” نوشت: دو حزب بزرگ آمریکا شدیدا بر سر بودجه با هم درگیر شده و مبارزه می کنند. حتی اگر در آخرین لحظات باقی مانده یک توافق اجباری در این راستا ایجاد شود اما جدایی بین این دو حزب همچنان عمیق تر می شود چرا که در این درگیریها دو نسل رویاروی یکدیگر قرار گرفته اند.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکاییها این بازیهای سیاسی در کشورشان را به خوبی می شناسند. موضوع، یک رئیس جمهوری است که توسط کنگره تحریم می شود و دو حزب سیاسی که در سالها جنگ تن به تن به دشمنانی سرسخت تبدیل شده اند. آبی ها(دموکراتها) و قرمزها( جمهوریخواهان) اخیرا دیگر تنها دو حزب بزرگ در آمریکا نیستند بلکه آنها مانند دو قبیله سیاسی با علایق خاص خود عمل می کنند که هر یک به نوبه خود ایالات متحده را به سقوط و تباهی می کشاند.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: پس می توان گفت که آمریکا بالاخره از بالای پرتگاه سقوط خواهد کرد ، حتی اگر در آخرین لحظات یک توافق اجباری بر سر بودجه ایجاد شود. مسائل بزرگ و داخلی این قدرت جهانی یعنی سیستم مالیاتی خراب، مسائل بیمه های اجتماعی و خطر یک ورشکستگی دولتی همچنان باقی خواهد ماند و این دو حزب بزرگ آمریکایی از پس حل آنها برنمی آیند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد: دعواهای سیاسی بین قرمز و آبی در آمریکا نگاه ما روی اختلافات عمیق تر دیگری را سد کرده اند و آن اینکه در مبارزات بین احزاب در این کشور مسئله اختلافات و درگیریهای بین دو نسل مطرح است.

برای یادآوری باید گفت که حدود یک پنجم انتخاب کنندگان زیر سی سال در آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته باراک اوباما را انتخاب کردند. از طرفی اکثر بازنشستگان و کهنسالان سفید پوست در این کشور به جمهوریخواهان رای دادند.

نویسنده در ادامه به مخالفت جمهوریخواهان با طرح اصلاحات بخش سلامت اوباما و افزایش مالیات برای ثروتمندان آمریکایی از آنجایی که به منافع ثروتمندان و کهنسالان آمریکایی ضربه می زد اشاره کرده و در بخش دیگری از این مطلب نوشت: پیروزی اوباما در ۶ نوامبر همچنین یک موفقیت برای نسل جوان آمریکا هم محسوب می شد. اما آمریکای قدیم و مسن همچنان از خود دفاع می کند و این مسئله در دراز مدت به جدایی بیشتر می انجامد.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54726

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]