3

تقدیر از ایران‌ شناسان گرجی +تصاویر

  • کد خبر : 54931
  • ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳

همزمان با پایان سال جاری میلادی در مراسمی از استادان ایران‌شناس گرجی که در دانشگاه دولتی تفلیس تدریس کرده و در سال ۲۰۱۲ تألیفات مهمی‌ را منتشر نموده‌اند، تقدیر به‌عمل آمد.

 

خبرگزاری فارس: تقدیر از ایران‌شناسان گرجی +عکس

در این مراسم که با حضور «الکساندر کویتاشویلی» رئیس دانشگاه دولتی تفلیس، «مجید صابر» سفیر جمهوری اسلامی ایران، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران، سفرای کشورهای ترکیه و عراق و جمع کثیری از استادان و رؤسای دانشکده‌های مختلف در محل سالن اجتماعات دانشگاه دولتی تفلیس برگزار شد، ۲۳ نفر از استادان شرق‌شناس در رشته‌های مختلف ایران‌شناسی، عرب‌شناسی و ترک‌شناسی برای تألیف، ترجمه و انجام پژوهش‌های علمی و تحقیقی در سال ۲۰۱۲، مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از استادان ایران‌شناس گرجی، پروفسور «مارینا الکسیدزه»، پروفسور «نومادی بارتایا» و پروفسور «لی‌لی ژرژلیانی» به‌خاطر انجام تألیفات علمی و پژوهشی در یک‌سال گذشته تقدیر ویژه به‌عمل آمد.

«مجید صابر» سفیر کشورمان در این مراسم طی سخنانی فرا رسیدن سال جدید میلادی را به‌جامعه علمی گرجستان تبریک گفت و با اشاره به‌ انتشار بیش از ۳۰ عنوان کتاب از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران، استمرار و تداوم حمایت از انتشار تألیفات ایران‌شناسان گرجی را اعلام کرد.

سفیر ایران همچنین در این مراسم هدایایی را به‌رسم یاد بود به ایران‌شناسان گرجی اهدا نمود.

«الکساندر کویتاشویلی» رئیس دانشگاه دولتی تفلیس در این مراسم با اشاره به‌اهمیت دانش و لزوم توجه به‌ تألیفات و ترجمه‌های علمی، توسعه برنامه‌های علمی و آموزشی دانشگاه تحت مدیریت خود را ضروری دانست و گفت: سال ۲۰۱۲ را با معرفی بیش از ۲۳ کتاب و نشریه تألیفی توسط شرق‌شناسان این دانشگاه به‌ اتمام می‌رسانیم.

وی با تحسین از تلاش‌های انجام‌شده از سوی استادان دانشکده علوم انسانی گرجستان، مراتب تقدیر دانشگاه دولتی تفلیس نسبت به اقدامات و حمایت‌های انجام‌ شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران برای مرمت و تجهیز ۲ اتاق ایران در این دانشگاه و همچنین حمایت از انتشار آثار تالیفی و ترجمه‌ای ایران‌شناسان گرجی را اعلام کرد.

دانشگاه دولتی تفلیس به‌نام «ایوانه جاواخیشویلی» از مراکز آموزش عالی معتبر دولتی و مهم‌ترین دانشگاه در سطح گرجستان به‌شمار می‌رود.

این دانشگاه در سال ۱۹۱۸ میلادی تأسیس شده و اولین کرسی ایران‌شناسی در سطح آکادمی و علمی در این دانشگاه تأسیس شد.

مدرک تحصیلی صادره از سوی این دانشگاه در کشورمان ارزشیابی شده و مورد تأیید وزارت تحقیقات، علوم و فناوری ایران می‌باشد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54931

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]