2

آمریکا در سال ۲۰۱۳ خسته و تضعیف شده است

  • کد خبر : 55088
  • ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۶:۲۳

اروپا در بحران مالی دست و پا می زند. برخی کشورها چون یونان و اسپانیا و حتی ایتالیا به آستانه ورشکستگی رسیدند و برخی دیگر نیز که ظاهراً وضع اقتصادیشان خوب است، با رکود در ابعاد متفاوت روبرو می باشند.

مفسر رادیو اسرائیل سالی سخت و پر از بحران رابرای آمریکا و غرب پیش بینی کرد. سال جدید میلادی از فردا آغاز می شود.
منوشه امیر با اشاره به سال میلادی روبه اتمام گفت: سالی که رفت، برود و دیگر برنگردد زیرا برای برخی کشورها دورانی از تنگنا و سختی به همراه آورد ولی سالی هم که آغاز می شود، چندان پیام آور دورانی خوش، و پایان بخش محنت و دشواری نیست و حتی می توان گفت که سال بحران است. سال میلادی نو در حالی آغاز می شود که بحران و نگرانی، بسیاری از کشورها را فرا گرفته است. روزگاری غرب، و در رأس آن ها ایالات متحده، از همه لحاظ ابرقدرت جهان بودند؛ هم از نظر توان مالی و هم قدرت سیاسی و نظامی- و جهان را اداره می کردند، و بالاخره اتحاد شوروی را از پای درآوردند. ولی امروز ما با یک غرب تضعیف شده، خسته و حتی بی علاقه به برقراری نظم جهانی روبرو می باشیم.
وی تصریح کرد: اروپا در بحران مالی دست و پا می زند. برخی کشورها چون یونان و اسپانیا و حتی ایتالیا به آستانه ورشکستگی رسیدند و برخی دیگر نیز که ظاهراً وضع اقتصادیشان خوب است، با رکود در ابعاد متفاوت روبرو می باشند. آمریکا هم هنوز از بحران اقتصادی رهایی نیافته و جمهوری خواهان و دموکرات ها نمی توانند با یکدیگر کنار آیند و برسر یک برنامه مشترک برای درمان دردهای اقتصادی کشور به توافق برسند. ولی هر راه حلی نیز که در پیش گرفته شود، نخواهد توانست بحران را به طور کامل برطرف سازد و ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ نیز همچنان با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهد بود که برطرف کردن آن چندان آسان نیست.
وی بدون اشاره به خودکشی ۱۴ صهیونیست در کمتر از ۵ ماه به خاطر بحران بی سابقه اقتصادی ادعا کرد اوضاع اقتصادی اسرائیل بد نیست! او در عین حال نسبت به وضعیت مصر و پیروزی اسلامگرایان ابراز نگرانی کرد و گفت: در کشور مصر نیز نمی توان انتظار خبر خوشی داشت چرا که اسلامگرایان روی کار آمده اند و سکولارها را تحت فشار گذاشته اند. در سوریه هم وضعیت بحرانی است و اگر اسد کنار برود، بعید نیست گروه های افراطی سرکار بیایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55088

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]