2

آزار جنسی حدود ۲۵ درصد از زنان و دختران بالای ۱۶ سال

  • کد خبر : 57330
  • ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۰:۳۶

بر اساس نتایج تحقیقات نهادهای رسمی انگلیس، حدود ۲۵ درصد از زنان و دختران بالای ۱۶ سال انگلیس حداقل یک بار مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، تحقیق مشترک انجام شده توسط وزارت کشور، وزارت دادگستری و اداره آمارهای ملی انگلیس نشان می دهد که سالانه حداقل ۴۰۰ هزار زن و ۷۳ هزار مرد در این کشور قربانی جرایم جنسی می شوند که حدود ۶۰ تا ۹۵ هزار فقره از این جرایم منجر به تجاوز جنسی می شود.

این گزارش همچنین تایید می کند که درصد کمی از پرونده های آزار و اذیت جنسی به محکومیت قضایی متهمان منجر می شود.

ˈآمار استخراج شده از پرونده های قضایی نشان می دهد که در سه سال گذشته به طور متوسط پنج هزار و ۶۲۰ نفر در هر سال در پرونده های گوناگون آزار و اذیت جنسی محکوم شده اند که هزار و ۷۰ فقره از این پرونده ها به تجاوزات جنسی مربوط می شده است.ˈ

نتایج این تحقیق مشترک برآورد کرده است که در سال گذشته ۹۷ هزار نفر قربانی جرایم جدی جنسی شدند که ۶۹ هزار نفر از آنان زنانی بودند که مورد تجاوز قرار گرفته بودند. همچنین ۹۰ درصد قربانیان مجرمان را می شناختند.

بر اساس این گزارش به رغم پیشرفت های صورت گرفته در رسیدگی به جرایم جنسی، هنوز بسیاری از این جرایم مخفی می ماند و قربانیان به پلیس مراجعه نمی کنند.

فقط حدود ۱۵ درصد از زنانی که با آزار و اذیت جنسی مواجه شده بودند، اعلام کرده اند که موضوع را به پلیس گزارش کرده اند.

شرمساری خانوادگی و اجتماعی، مبتذل و جزیی بودن موضوع و عدم اطمینان نسبت به رسیدگی پلیس، از جمله دلایلی است که قربانیان تجاوز با استناد به آنها، موضوع را مسکوت گذاشته اند. از سوی دیگر مدت زمان تکمیل و به نتیجه رسیدن یک پرونده تجاوز و آزار و اذیت جنسی بسیار طولانی تر از دیگر جرایم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57330

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]