4

کارکنان خطوط هوایی ایبریای اسپانیا اعتصاب می‌کنند+تصویر

  • کد خبر : 62401
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱

اتحادیه‌های کارگری خطوط هوایی ملی «ایبریا»ی اسپانیا از برنامه خود برای برگزاری اعتصاب ۱۵ روزه خبر داده‌اند.

تصویر مسافران در فرودگاه بین‌المللی باراجاس مادرید که ۹ آوریل ۲۰۱۲ با آغاز اعتصاب یک روزه خلبانان شرکت هواپیمایی ایبریا اسپانیا، سرگردان شدند.(۹آوریل ۲۰۱۲)
اتحادیه‌های کارکنان زمینی و خدمه کابین خطوط هوایی اسپانیا روز چهارشنبه (۱۸ بهمن) اعلام کردند، در فاصله روزهای ۱۸ تا ۲۲ فوریه و ۴ و ۸ و ۲۲ مارس اعتصاب خواهند کرد.

برنامه اتحادیه‌های کارگری خطوط هوایی اسپانیا برای برپایی اعتصاب پس از آن اعلام شد که آن‌ها نتوانستند با مقام‌های شرکت درباره کاهش نیروی انسانی و هزینه‌ها به توافق برسند.

ایبریا به همراه بریتیش ایرویز، بخشی از «گروه خطوط هوایی بین‌المللی» (IAG) به شمار می‌آید که در نهم نوامبر از طرح‌کاهش ۴۵۰۰ کارمند و کاهش ۲۵ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان این شرکت خبر داد.

سه اتحادیه بزرگ در اسپانیا موسوم به«کمیسیون‌های کارکنان» (CCOO) ، « اتحادیه عمومی کارکنان»»، (UGT) اتحادیه خلبانان خط هوایی اسپانیا (SEPLA) اعتراض و مخالفت خود را با این طرح‌ها اعلام کرده‌اند.

شرکت مادر ایبریا به اتحادیه های کارگری تا پایان ژانویه مهلت داده است تا درباره کاهش دستمزدها به توافق برسند. ایبریا گفته است، به دلیل بحران اقصتادی در اسپانیا و منطقه یورو ، برنامه کاهش دستمزدها ضروری است.

در چهاردهم نوامبر، شش خط هوایی فعال در اسپانیا، بیش از ۶۰۰ پرواز خود از جمله ۲۵۰ پرواز بین‌المللی را به دلیل سیاست‌های ریاضتی دولت مارینو راخوی، نخست وزیر اسپانیا حذف کردند.

دولت اسپانیا به دلیل اتخاذ سیاست ریاضتی که بیشترین صدمه آن را اقشار متوسط و کارگر متحمل می‌شوند، با انتقادهای شدیدی روبروست.

این درحالی است که دولت همچنان بر ادامه این سیاست پافشاری و آن را برای خروج این بحران ضروری می‌داند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62401

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]