3

حکم نبش قبر برنده نوبل صادر می شود +تصویر

  • کد خبر : 62828
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳

دادگاهی در شیلی حکم به نبش قبر «پابلو نرودا»، شاعر سرشناس برنده نوبل ادبیات داد.

دادگاهی در شیلی در راستای بخشی از تلاش‌ها برای تعیین علت مرگ «پابلو نرودا»، حکم به نبش قبر این شاعر نامدار داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این شاعر چپ‌گرای برنده نوبل ادبیات پس از سرنگونی دولت سوسیالیست رئیس جمهور «سالوادور آلنده» در کودتای نظام توسط ژنرال «آگوسته پینوشه» در سال ۱۹۷۳ درگذشت.

البته خانواده این شاعر همواره بر این نکته تاکید داشته‌اند که نرودا به مرگ طبیعی و بر اثر ابتلا به بیماری سرطان در سن ۶۹ سالگی فوت کرده، این در حالی است که از سال ۲۰۱۱ تحقیقاتی درباره امکان مسمومیت وی آغاز شده است.

پیش از این پزشکان متخصص روز ۳۰ اوت ۲۰۱۲ در گزارشی اعلام کردند، علت مرگ پابلو نرودا در روز ۲۳ سپتامبر ۱۹۷۳ ابتلا به سرطان پروستات بوده است.

پابلو نرودا که ۱۲ روز پس از کودتای «آگوستو پینوشه» درگذشت، سال‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد، اما اظهارات تکان‌دهنده‌ راننده‌ی او موجی از تردید را وارد این پرونده کرد. «مانوئل آرایا» در سال ۲۰۱۱ مدعی شد تزریقی که چند ساعت پیش از مرگ برای نرودا انجام شد،‌ موجب مرگ او بوده است.

پابلو نرودا در قبرستانی در منطقه «ایسلانگرا» در ۱۲۰ کیلومتری غرب شهر «سانتیاگو»، پایتخت شیلی در کنار همسرش دفن شده و هنوز تاریخ دقیق نبش قبر وی اعلام نشده است.

تلاش‌ها برای تعیین علت دقیق مرگ پابلو نرودا در شرایطی صورت می‌گیرد که در سال ۲۰۱۱ نیز پس از نبش قبر رئیس‌جمهور «آلنده» معلوم شد که برخلاف تصورات قبلی که گفته می‌شد او در جریان کودتا و توسط سربازان پینوشه کشته شده، خودکشی کرده است.

پابلو نرودا با نام مستعار «ریکاردو نفتالی ریس باسوآلت» دیپلمات، سناتور و شاعر شیلیایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات بود که روز دوازدهم جولای ۱۹۰۴ در جنوب سانتیاگو به‌دنیا آمد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62828

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]