1

پذیرش دکتری پژوهش محور در رشته های مختلف علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

  • کد خبر : 66109
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸

برای نافع شدن جامعه و کاربردی کردن علوم و تبدیل آن به ثروت برای استفاده آحاد کشور باید مدل های جدیدی در جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی طراحی و ارائه کرد.

براساس اعلام روز چهارشنبه واحدعلوم و تحقیقات، ˈخسرو دانشجوˈ در نشستی مشترک با معاونان، روسای دانشکده ها و مدیران گروه های تخصصی این واحد دانشگاهی ضمن بررسی راهکارهای جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی و ارتباط بیشتر دانشگاه با بخشهای مختلف صنعت، خواستار ارائه راهکارهای موثر و عملیاتی اساتید دانشگاه جهت رفع مسائل مختلف کلان ملی و مسوولیت پذیری بیش از پیش دانشگاهیان در قبال مسائل روز کشور شد.

وی ضمن اشاره به فشارها و تحریم هایی که دشمنان با هدف دور کردن ملت از استقلال و خودکفایی کشور تحمیل کرده اند، بر لزوم طراحی و ارائه مدل های راهکارهای جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی متناسب با شرایط کشور از سوی محققان تاکید کرد.

دانشجو افزود: در جنگ علمی تمام عیاری که بر ما تحمیل شده است باید هرآنچه که در توان داریم به میدان گسیل کرده و بدون شک با توانمندیهای علمی و شور و اشتیاقی که در دانشجویان و اساتید کشور وجود دارد می توان از این نبرد سربلند خارج شد.

وی تصریح کرد که باید با کار تحقیقاتی دقیق و منسجم نیازهای علمی و تحقیقاتی حال حاضر کشور استخراج شده و به صورت ملی و درون زا در رفع این نیازها تلاش کرد.

دانشجو از تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه طراحی و ارائه مدل جدید راهکارهای جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی خبر داد و گفت: در این کارگروه از اساتید و مدیران گروه در رشته های مختلف برای طراحی و ارائه راهکارهای جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی استفاده می شود.

وی گفت: برای نافع شدن جامعه و کاربردی کردن علوم و تبدیل آن به ثروت برای استفاده آحاد کشور باید مدل های جدیدی در جذب پروژه های ملی و تحقیقاتی طراحی و ارائه کرد.

رییس واحد علوم و تحقیقات بابیان این مطلب که فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه باید محتوایی باشد نه شکلی، افزود: پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات تنها به تولید مقالات ISI و مقالات علمی و پژوهشی بسنده نکنند چرا که ترقی علمی دانشگاه نباید تنها در ارائه جداول پربار آماری مشهود باشد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نباید تنها وابسته به شهریه دانشجویان باشد و مجموعه های علمی آن با کمک دانشجویان نخبه و اعضای هیات علمی مجرب می تواند از طریق تعریف پروژه های تحقیقاتی و کاربردی سهم بسزایی در درآمد زایی داشته باشد.

دانشجو به ارتقای رتبه علمی برخی از نشریات علمی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معتبرترین نشریه محیط زیست جهان با عنوان آیجست ( Ijest ) در واحد علوم و تحقیقات به چاپ می رسد.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه همکاری باشرکت های دانش بنیان در راه اندازی رشته های بین رشته ای و تخصصی باید به صورت هدفمند صورت گیرد و در همین راستا اخیرا موفق به کسب مجوز از سوی وزارت علوم برای جذب دانشجوی دکتری پژوهشی در رشته های مختلف شده ایم.

رییس واحد علوم و تحقیقات گفت که برای اولین بار درخواست جذب بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی جوان و نخبه برای فعالیت در این واحد دانشگاهی ارائه شده است.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66109

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]