1

پیش بینی آینده سیاسی ایران

  • کد خبر : 75148
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

امیدواری به آینده سیاسی یکی از شاخص های مهم تاثیر گذار در حوزه سیاسی است که مدیران و مسئولین نظام سیاسی می توانند بر اساس آن، برای آینده کشور برنامه ریزی کنند.

به گزارش افق ناامیدی نسبت به آینده سیاسی ، نتایجی همچون یاس و سرخوردگی و توده ای شدن جامعه و در پی آن افزایش پذیریش استبداد و پناه به بیگانه را، برای جامعه به ارمغان می آورد .پژوهش حاضر به منظور شناخت جنبه های آسیب پذیر و همچنین شناخت ثقل امیدواری سیاسی شهروندان توسط موسسه خبرگان  انجام گرفته است.

 روش این بررسی، پژوهش پیمایشی بوده و جهت گردآوری اطلاعات از تکنیک پرسشنامه استفاده شده است .جمعیت نمونه مطابق فرمول کوکران ۵۶۵۰ نفر برآورد شده است که شیوه نمونه گیری تصادفی و از بین شهروندان بالای ۱۶ سال هفت کلان شهر تهران،اصفهان،مشهد مقدس، تبریز،شیراز و قم انتخاب شده است.

نتایچ این پژوهش نشان می دهد ۷۳٫۳ درصد شهروندان نسبت به آینده مسائل هسته ایی ایران خوشبین هستند و معتقدند نتیجه مذاکرات هسته ایی به نفع ایران تمام خواهد شد.

در پاسخ به این سوال که به نظر شما موقعیت کشور  در سطح بین المللی چطور خواهد بود؟۳۸٫۲درصد معتقدند بهتر خواهد شد ، ۲۳٫۷ درصد معتقدند بدتر خواهد شد و نهایتا ۳۸٫۱ درصد معتقدند فرقی نخواهد کرد.

۴۸٫۲ درصد معتقدند فساد اقتصادی در آینده افزایش خواهد یافت ، ۱۵٫۶ درصد معتقدند کاهش می یابد و ۳۶٫۲ درصد معتقدند فرقی نخواهد کرد.

۴۱٫۳ درصد در پاسخ به این سوال که به نظر شما رئیس جمهور آینده با توجه به شرایط موجود تا چه حد می تواند در حل مشکلات موفق باشد؟ گزینه کم را انتخاب کرده اند و ۲۱٫۳ درسد نه کم و نه زیاد را و نهایتا ۳۷٫۴ درصد معتقد بوده اند که رئیس جمهور آینده در حل مشکلات موفق خواهد بود.

در مورد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم و شورای شهر ۳۶٫۲ درصد معتقد بودند مردم مشارکت بالایی نسبت به دوره های قبلی خواهند داشت و ۲۳٫۷ درصد معتقد بودند مشارکت مردم در انتخابات آتی نسبت به دوره های قبل کاهش می یابد و در نهایت ۴۰٫۱ درصد معتقدند مشارکت مردم در انتخابات آتی نسبت به دوره های گذشته تفاوتی نخواهد داشت.

منبع : سایت موسسه خبرگان www.kherad-co.com

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75148

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]