2

امروز عصر شکست ستمگران و عصر بیداری مردم است.

  • کد خبر : 8140
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه قرآن و ماه میهمانی خدا است و همه انبیاء الهی برای اثبات حقانیت خود دارای معجزاتی بودند که معجزه بی بدیل پیامبر اسلام قرآن کریم است. امام جمعه […]

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه قرآن و ماه میهمانی خدا است و همه انبیاء الهی برای اثبات حقانیت خود دارای معجزاتی بودند که معجزه بی بدیل پیامبر اسلام قرآن کریم است.
امام جمعه شهرری افزود: قرآن معجزه همیشگی و جاویدان پیامبر بوده که هیچ‌کس نمیتواند مانند آن را بیاورد و تا آخر دنیا نیز کسی قادر به خلق چنین معجزه‌ای نیست.
وی در ادامه با اشاره به توصیه های پیامبر عظیم الشان اسلام در ارتباط با استفاده از ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند ماه مبارک رمضان ماه صلوات بر من است.
شاهچراغی با اشاره به ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار عنوان کرد: خبرنگاری کار مهمی است و خبرنگار با عنایت به اینکه صداقت، امانت‌داری و دلسوزی از جمله تعهدات این شغل است باید با دقت به وظایف خئد عمل کنند.
امام جمعه شهرری تاکید کرد: امروز دفاع از اسلام، نظام و ارزش‌ها وظیفه قشر زحمتکش خبرنگاران است و آنها باید در این زمینه‌ها از آرمان‌های اسلام و نظام دفاع کنند و در این مسیر بتوانند اخبار خود را به‌درستی در خدمت مردم قرار دهند.
وی در ادامه به دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) این روز را به همه مسلمین جهان تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه در راه اسلام خدمات زیادی را انجام دادند.
شاهچراغی بیان داشت: حضرت خدیجه (س)، بانوی بزرگ جهان اسلام بود و نخستین مومنه‌ای بود که پیامبر تا خدیجه را داشت هیچ کس را برای همسری اختیار نکرد.
امام جمعه شهرری گفت: حضرت خدیجه (س) هستی خود را فدای اسلام کرد و مهم‌ترین فضیلت او نیز این بود که خداوند متعال کوثر را به او عطا بخشید.
وی در ادامه با عملی شدن آیه ۹۲ سوره مبارکه یونس برای بار دیگر افزود: در این آیه قرآن کریم آمده است « خداوند وقتب که فرعونیان غرق شدند و بنی‌اسرائیل نجات پیدا کردند خداوند بدن فرعون را به‌وسیله موجی به بیرون انداخت» و تاکید شد «ما بدن تو را بیرون انداختیم تا برای دیگران درس باشد که عاقبت ظلم چیست».
شاهچراغی عنوان کرد: بعد از هزار سال شاهد بودیم یک بار دیگر یکی دیگر از فرعون‌های مصر «حسنی مبارک» را در قفس به دادگاه آوردند و همان آیه را برای حسنی مبارک برای ۳۰ سال نوکری برای آمریکا و اسرائیل خواندند و این مایه عبرتی برای همه حکام فاسد است.
امام جمعه شهرری تاکید کرد: امروز بیشتر دیکتاتورها بعد از سال‌ها سرسپردگی آرمریکا و اسرائیل آنها را رها کردند و باید امروز توجه کنیم که بن علی کجاست، صالح با ظلمی که به مردم یمن کرد امروز چه شد و صدام بعد از کشتن یک میلیون مسلمان ایران و عراق در لحظه آخر هنگام اعدام چگونه گریه می‌کرد.
وی در ادامه بیان داشت: کشورهای صعودی باید عاقبت این ستمکاران را مشاهده و درس عبرتی برای خود بدانند چرا که امروز عصر شکست ستمگران و عصر بیداری مردم است.
شاهچراغی عنوان کرد: این مسیر ادامه می‌یابد و مردم مسلمان مانند مردم کشور مصر انتقام خود را از این ستمگران می‌گیرند.
امام جمعه شهرری در پایان از روزه‌داران خواست تا برای موفقیت همه مسلمانان و آزادگان جهان دعا کنند.فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8140

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]