آرشیو روزانه : ۲۴ فروردین, ۱۳۹۲

۲۴فروردین

کشف یک جانور عجیب و منحصر به فرد+تصویر

محققان در جنوب سودان موفق به کشف گونه‌ای خفاش جدید شده‌اند، که به خاطر داشتن خال‌های زرد کمرنگ و نوارهایی روی پوست مشکی‌اش گونه‌ای منحصر به فرد محسوب می‌شود. این گونه حدید Niumbaha Superba نام گرفته است.
[-] اندازه متن [+]

جام علمی؛ محققان در جنوب سودان موفق به کشف گونه‌ای خفاش جدید شده‌اند، که به خاطر داشتن خال‌های زرد کمرنگ و نوارهایی روی پوست مشکی‌اش گونه‌ای منحصر به فرد محسوب می‌شود. این گونه حدید Niumbaha Superba نام گرفته است.

این خفاش با نقش‌های زیبای بدنش، خال‌های زرد کمرنگ و نوارهایی روی پوست مشکی تیره خود، در چمنزارهای سودان جنوبی زندگی می‌کند و باعث شگفتی محققان شده است.

دی‌آن ریدر از دانشگاه باکنل لوییزبورگ پنسیلوانیا این خفاش را در ذخیرگاه طبیعی Bangangai Game و در حین همکاری با وزارت گردشگری و حفاظت از حیات‌وحش سودان جنوبی کشف کرده است. یک روز عصر که وی مشغول تماشای خفاش‌ها در چمنزارهای صخره‌ای کنار برکه‌ای راکد بود، ناگهان متوجه این خفاش منحصر به فرد شد. وی می گوید: «من بلافاصله متوجه شدم که این خفاش می‌تواند کشف تمام عمر من باشد.»

در بازگشت به آمریکا، ریدر دریافت که موزه‌های این کشور چند گونه خفاش دارند، که در یک گونه شناخته شده مربوط به منطقه جنوب صحرای آفریقا قرار می‌گیرند. اما این خفاش‌ها از سایر خفاش‌های این گونه بزرگ‌تر و دارای جمجه‌ای کشیده و نقش‌های نواری زیبایی روی بدن خود هستند.

ریدر و همکارانش تشخیص داده‌اند که این خفاش‌ها متعلق به گونه‌ای خاص خود هستند، و آن را Niumbaha Superba نامیده‌اند. در زبان زاندی، زبان مردم آزاندی جنوب سودان که در نزدیکی جایی‌که این خفاش‌ها کشف شده‌اند زندگی می‌کنند، Niumbaha به معنای «نادر» یا «غیرعادی» است.

۱۱۶
کلیدواژه ها
جام علمی | جانوران | عکس |
نمایش نظرات
نظر متنی

نام کامل:
ایمیل:
نظر شما:
همزمان با تأیید انتشار نظر من،به من اطلاع داده شود
اظهارنظرهای اشخاص درباره نظر من، به ایمیل من ارسال شود
ارسال
نظر صوتی
احتیاج به راهنمائی دارید؟

نام کامل:
ایمیل:
نظر شما:
ذخیره صدا ذخیره تصویر
۰۱:۰۰
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود
اظهارنظرهای اشخاص درباره نظر من، به ایمیل من ارسال شود

۲۴فروردین

لحظه ای که حیوانات “جوگیر” می شوند +تصاویر

لحظه ای که حیوانات “جوگیر” می شوند

۲۴فروردین

زندگی در زمین تا ۱۰۰۰ سال دیگر غیر ممکن خواهد بود!

پروفسور استفن هاوکینگ، فیزیکدان انگلیسی که عمر کاری خود را صرف رمزگشایی جهان کرده، خواستار ادامه کاوش فضا به خاطر ادامه حیات انسان شد.

۲۴فروردین

چاق ترین دختر بریتانیا با مرگ دست و پنجه نرم می کند!+تصاویر

زن ۲۹۲ کیلوگرمی در اثر یک عفونت پوستی خطرناک در بیمارستان بستری شده است و با مرگ دست و پنجه نرم می کند!

۲۴فروردین

ابوالفضل زرویی نصرآباد ممنوع‌الملاقات شد

بنا به تشخیص تیم پزشکی بیمارستان کسری، ابوالفضل زرویی نصرآباد در روزهای آتی به علت ضعف جسمی و روحی ممنوع‌الملاقات خواهد بود.

۲۴فروردین

مردم ما برای نان و آب قیام نکرده‌اند

شهردار تهران در دیدار با جمعی از مردم و نخبگان خوزستان گفت: کشور ایران به اندازه این ظرفیت دارد که بتوانیم با یک مدیریت صحیح و درست کشور را اداره و این نابسامانی اقتصادی را که وجود دارد حل کنیم. مشکل ما این نیست که اندیشمند اقتصادی یا برنامه درستی برای اقتصاد نداریم، همه این ها وجود دارند ولی مشکل این است که امروز نابسامانی اقتصادی ما ریشه در سیاست، مدیریت و ریشه در فرهنگ دارد؛ اقتصاد مهمترین چالش ماست که ریشه در خود اقتصاد ندارد.

۲۴فروردین

برای گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا منعی نداریم

در نشست‌هایی که داریم طرف آمریکایی بارها درخواست مذاکره مستقیم را مطرح کرده است البته طبق بیانات مقام معظم رهبری ما به گفت‌وگوهای مستقیم چندان خوش‌بین نیستیم

۲۴فروردین

برخی احساس تکلیف‌ها برای حضور در انتخابات مضر است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی برخی احساس تکلیف‌های اصولگرایان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را مضر برای این طیف سیاسی دانست.

۲۴فروردین

محرومیت ۳ ساله یک هوادار به دلیل پرتاب موز +تصویر

دادگاهی در لندن یکی از هواداران آرسنال را به دلیل پرتاب موز به داخل زمین سه سال از حضور در تمامی استادیوم‌های انگلیس محروم کرد

۲۴فروردین

گران‌ترین دوربین فیلم‌برداری بازار+تصاویر

از دیرباز سونی را بهترین برند در دنیای محصولات خانگی عکاسی و فیلم‌برداری می‌دانند. باید دید بهترین محصول سونی در دنیای فیلم‌برداری چه مشخصاتی دارد.

آمار کرونا
[cov2019]