3

غلامعلی جعفرزاده :انتخاب توفیقی انتخابی هوشمندانه است

  • کد خبر : 100466
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳

: «اگر نظر دولت برای تصدی وزارت علوم آقای توفیقی باشد، بنده این گزینه را بسیار مثبت و خوب می دانم. به نظر من انتخاب آقای توفیقی برای وزارت علوم یک انتخاب هوشمندانه است.»

یک نماینده مجلس گفت: «بنده تصور می کنم آقای توفیقی برای صدارت بر وزارت علوم از جایگاه خوبی در مجلس برخوردار است و تعدادی از همکاران هم که ابهاماتی دارند با توضیحات ایشان نظرشان تغییر خواهد کرد و وضعیت آقای توفیقی بهتر خواهد شد.»

بحث انتخاب وزیر علوم یکی از مهمترین بحث های این روزهای برخی رسانه ها است. با توجه به آنکه معرفی توفیقی به مجلس برای این وزارت خانه تقریبا قطعی شده است برخی وی را گزینه مناسبی نمی دانند و برخی دیگر برعکس وی را فردی لایق برای این وزارت خانه دانسته اند.

در این میان احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس بیشترین اعضای وزارت علوم را طرفدار جریان اصلاح‌طلبی دانسته و گفته است: برای این وزارتخانه نمی‌توان یک اصول‌گرا را انتخاب کرد، البته باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند به انقلاب و اصول نظام باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تایید صلاحیت توفیقی از سوی مجلس، گفته است:  ایشان اظهار داشتند که نه قبل از ۲۶ خرداد و نه بعد از آن، حرفی درباره تقلب و فتنه نزده‌اند، تنها روز بیست و ششم در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کرده‌اند که آن هم از سر عصبانیت بوده است (به تعبیر من.)

توکلی افزوده است: آقای توفیقی با بر عهده گرفتن ریاست ستاد دکتر عارف قصد داشت تا در مقابل تحریم کنندگان انتخابات ایستادگی کند، چرا که او نظام و انقلاب را قبول دارد.

شرایط توفیقی در مجلس برای در اختیار گرفتن وزارت علوم چگونه است؟

انتخاب توفیقی انتخابی هوشمندانه است
غلامعلی جعفرزاده عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «نمایندگان مجلس باید واقع نگر باشند. مجموعه ترکیب دانشگاهیان (وزارت علوم، اساتید و دانشجویان) مجموعه ای روشنفکر است و مسلما اصولگرا نیست. لذا باید کسی که گرایش اصلاح گرایی خوش خیم دارد بر کرسی وزارت علوم بنشیند تا بتواند دانشگاه را هدایت کند.»

وی با بیان اینکه از دکتر توفیقی در دانشگاهها و وزارت علوم حرف شنوی وجود دارد گفت: «ایشان هیچ نقشی در جریان فتنه نداشته است. چرا ما باید به کسانی که خوشایند ما نیستند برچسب فتنه بزنیم. ما اکنون از فتنه یک دکان ایجاد کردیم.»

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: «اگر نظر دولت برای تصدی وزارت علوم آقای توفیقی باشد، بنده این گزینه را بسیار مثبت و خوب می دانم. به نظر من انتخاب آقای توفیقی برای وزارت علوم یک انتخاب هوشمندانه است.»

وی ادامه داد: «اگر فردی را به سمت وزارت علوم انتخاب کنیم که مجموعه دانشگاهیان با وی همراه نباشند چه فایده ای عاید می شود؟ ما باید حواسمان باشد که می خواهیم برای دانشگاهیان وزیر انتخاب کنیم، برای افرادی که روشن و واقع بین هستند و هشت سال آمارهای خلافی که ارائه می شد را نقد درست و منصفانه کردند و اکنون انتظار دارند فردی از مجموعه خود آنها برای وزارت علوم انتخاب شود و آقای توفیقی بهترین گزینه است.»

وی افزود: «من نهایت کمک خود را برای انتخاب آقای توفیقی خواهم کرد چون ایشان را گزینه مثبت و درستی می دانم.»

جعفرزاده گفت: «آقای دکتر روحانی در دوره انتخابات شعارهایی دادند که این شعارها در میان مردم خریدار پیدا کرد. اکنون ایشان برای تحقق آن شعارها باید بتواند تیم خود را خودش انتخاب کند. اگر ما در انتخاب های ایشان دست ببریم انتظار تحقق یکسری از آن شعارها را نیز نباید داشته باشیم.»

وی خاطرنشان کرد: «لذا اکنون چون از ۱۸ وزیر پیشنهادی ۳ وزیر از سوی مجلس حذف شدند، ۱۵ درصد از ۱۰۰ درصد انتظاری که برای تحقق شعارها از آقای روحانی انتظار می رفت کم شده است.»

توفیقی از جایگاه خوبی در مجلس برخوردار است
عزت الله یوسفیان ملا دیگر عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز در گفتگو با فرارو گفت: «هم موافقین و هم مخالفین آقای دکتر توفیقی در چند موضوع اتفاق نظر دارند. یعنی حتی مخالفین ایشان نیز قبول دارند که آقای توفیقی فردی مدیر، مسلط و سالم است و قدرت اداره مجموعه وزارت علوم را دارد.»

وی ادامه داد: «اختلافی که میان موافقین و مخالفین وجود دارد همان مسئله فتنه است و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد.»

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: «رد طرح دو فوریتی مخالفین آقای دکتر توفیقی از سوی مجلس که برای محدود کردن اختیارات سرپرست وزارت خانه ها ارائه شده بود می تواند محک خوبی برای محوبیت ایشان در میان نمایندگان باشد.»

وی افزود: «البته آن طرح خلاف نص صریح قانون اساسی بود و قوه مقننه نمی تواند اختیارات قوه مجریه را محدود کند و این امر دخالت در قوای دیگر محسوب می شود.»

وی اظهار کرد: «بنده تصور می کنم آقای توفیقی برای صدارت بر وزارت علوم از جایگاه خوبی در مجلس برخوردار است و تعدادی از همکاران هم که ابهاماتی دارند با توضیحات ایشان نظرشان تغییر خواهد کرد و وضعیت آقای توفیقی بهتر خواهد شد.»

یوسفیان گفت: «با توجه به عملکرد یک ماهه دکتر توفیقی در وزارت علوم، روز به روز وضعیت ایشان در مجلس بهتر شده است و من معتقدم در حال حاضر آقای توفیقی رای نمایندگان مجلس برای نشستن بر کرسی وزارت علوم را همراه دارد و مطمئنا در روزهای آتی وضعیت ایشان شفاف تر خواهد شد و بنده یقین دارم با توضیحاتی که دکتر توفیقی درباره اتفاقات سال ۸۸ خواهند داد ذهن کسانی که منصف هستند روشن خواهد شد.»

وی افزود: «آقای توفیقی هرگز از آن جریان حمایت نکرده و ایشان مدیری هستند که این شهامت را دارند که حتی اگر اشتباهی هم مرتکب شده باشند به آن اعتراف کرده و آن را محکوم کنند. لذا به اعتقاد ما اکنون بهترین فردی که می تواند شرایط حاکم بر وزارت علوم را مدیریت کند آقای توفیقی است و لاغیر.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر