2

لیگ ایران سوپرمارکت نیست

  • کد خبر : 102049
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹

لوکا بوناچیچ می گوید لیگ ایران سوپرمارکت نیست و اگر فردی پیدا می شود که قوانین را رعایت نمی‌کند باید با او برخورد شود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در گفت‌وگو، درباره مسائل مختلفی از جمله وجود تبانی و ناپاکی در فوتبال ایران، وضعیت اردوی تیم ملی فوتبال و دیدار بعدی این تیم در لیگ برتر صحبت کرد.

* این روزها بحث‌هایی درباره تبانی و ناپاکی در فوتبال ایران مطرح است. به عنوان کسی که چند سال در فوتبال ایران کار کرده درباره این مسائل چه نظری دارید؟

– من هم می‌توانم یکی از مربیانی باشم که خیلی بیشتر از قراردادم پول بگیرم، اما من برچسب اخلاق ورزشی را روی پیشانی خود دارم و دانشم از خیلی چیزها مهم‌تر است و آن را خیلی دوست دارم. با این حال امروز خط فوتبال ایران به گونه‌ای است که هدف وسیله را توجیه می‌کند. گروه‌های خاصی هستند که کارهای پیچیده‌ای را انجام می‌دهند. فکر می‌کنم علیپور (دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای) در این زمینه کارهای خوبی انجام می‌دهد و می‌تواند مفید باشد.

* آیا تا به حال به شما هم پیشنهاد تبانی شده است؟

– بله. برای خود من هم پیش آمده. اما من همیشه گفته‌ام که حتی نیاز نیست کسی پول قهوه‌ من را حساب کند. مربی نیستم که وقتی به هر تیمی می روم هشت بازیکن مشخص با خودم ببرم. مربی نیستم که همیشه با چند دستیار خاص کار کنم تا الان در هر تیمی که بوده‌ام با افراد مختلفی به عنوان دستیار کار کرده‌ام. وقتی سرمربی یک تیم می شوم با خودم مینی‌بوسی بازیکن نمی آورم. اما تا جایی که می‌دانم در فوتبال ایران این کارها خیلی راحت انجام می‌شود و حتی راحت‌تر حرفش را می‌زنند. بازیکنانم این مسائل را به من گفته‌اند. در فوتبال ایران هم مربی قوی و هم مربی ضعیف داریم. مربی ضعیف به هر طریقی که شده می‌خواهد نتیجه‌ بگیرد. فکر کنم علیپور بازیکنان را می شناسد و می‌تواند این مسائل را ریشه کن کند.

* فکر می‌کنید واقعا می‌شود این مسائل را ریشه‌کن کرد؟

– دوست دارم این مسائل ریشه کن شود، اما من فقط یک خارجی‌ام و نمی‌توان کار خاصی انجام دهم. لیگ ایران سوپرمارکت نیست و باید اصولی در آن حاکم باشد و همه چیز به طور جزئی مشخص شود. اگر هم فردی پیدا می‌شود که قوانین را رعایت نمی‌کند باید برنامه‌ای برای برخورد با او وجود داشته باشد.

* کمی از تیم ملی صحبت کنیم. بعد از هفته‌ دوازدهم لیگ برتر اردوی تیم ملی شروع می‌شود و لیگ چند هفته‌ای تعطیل است. نظرتان درباره عملکرد تیم ملی چیست؟

– بازی‌های ایران را در مقدماتی جام جهانی دیدم. انتظار داشتم که ایران ساده‌تر به جام جهانی برود، اما شرایط به گونه‌ای شد که سه بازی آخر خیلی مهم شد و ایران بالاخره به هدفی که داشت رسید. به نظرم کی‌روش فوتبال ایران را به چیزی که می‌خواست رساند، اما رفتن به جام جهانی نباید ضعف‌ها را پوشش دهد.

* چرا هر مربی که به تیم ملی آمده برای بازی‌ها اردوی بلند مدتی می‌گذارد؟

– به این دلیل که مربی‌ها ترس دارند و فکر می‌کنند هر چه بیشتر بازیکنان را در اختیار داشته باشند بهتر نتیجه‌ می‌گیرند. با این حال فدراسیون باید به فکر باشگاه‌ها هم باشد. درست است که ایران باید در جام جهانی به میدان برود، اما کی‌روش نباید فقط به فکر منافع ملی باشد و باید منافع باشگاه‌ها را در نظر بگیرد. باید به برنامه‌های سرمربی تیم ملی احترام گذاشت، اما مشکل باشگاه‌ها با تیم ملی بیشتر همین برنامه‌ها بوده است و امیدواریم که منافع باشگاه‌ها هم رعایت شود.

* تیم ملی در زمان کی‌روش نسبت به سال‌های گذشته بازیکنان متفاوتی در اختیار دارد. به نظر شما نسل بازیکنان تیم ملی در زمان برانکو بهتر بود یا زمان کی‌روش؟

– در زمان برانکو ایران بازیکنان قوی‌تری را در اختیار داشت. دایی، مهدوی کیا، هاشمیان و … نسل با تجربه‌تری بودند که به خاطر بازی در اروپا کیفیت تیم ملی را هم بالا برده بودند. به همین خاطر تیم برانکو نسبت به تیم کی‌روش برتری داشت.

* شما هم معتقدید تیم ملی ایران شانسی به جام جهانی رفت؟

– خیر. اصلا این طور نبود. تیم شما زحمت زیادی کشید تا به جام جهانی برسد. البته در ابتدا ضعیف بودند، اما در سه بازی پایانی خیلی خوب کار کردند. باید در نظر داشته باشیم که در فوتبال به بخت و اقبال هم نیاز است، اما تیم ایران با شایستگی به جام جهانی رفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر