2

“رئیس صندوق توسعه‌ ملی” برکنار شد

  • کد خبر : 102552
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

با حکم رئیس‌جمهور سید صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت خاتمی “رئیس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی” شد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حکمی سید صفدر حسینی را به سمت “رئیس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی” منصوب کرد.

متن حکم دکتر روحانی به این شرح است:

“جناب آقای دکتر سید صفدر حسینی

به استناد ماده هشتاد و چهارم قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و با عنایت به مصوبه مورخ ۱۳۹۲/۷/۳ هیات امنای صندوق توسعه ملی، نظر به مراتب تعهد ،توان علمی و سوابق جنابعالی ، به موجب این حکم شما را به عنوان “رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی “بر می گزینم.

امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی

صفدرحسینی در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶ مشاور سازمان برنامه و بودجه و درسال ۱۳۷۶ استاندار چهار محال و بختیاری شد. وی در سال ۱۳۷۹ معاون امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در سال ۱۳۸۰ در کابینه دوم خاتمی با رای مجلس ششم، وزیر کار و امور اجتماعی و در سال ۱۳۸۳ وزیر امور اقتصادی و دارایی شد.

وی در سوابق خود ریاست ستاد اصلاح‌طلبان کل کشور و عضویت در حزب منحله مشارکت را دارد. صفدر حسینی، دارای دکترای “اقتصاد کشاورزی” از دانشگاه ساسکاچوان کانادا است.

پیش از این محمدرضا فرزین رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی بود که با حکم امروز رئیس جمهور، فرزین باید از صندوق خداحافظی کند. فرزین خردادماه سال ۹۱ با حکم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت با استعفاء از معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل صندوق توسعه ملی شده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102552

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر