2

این زن رئیس بانک مرکزی شد+تصویر

  • کد خبر : 102968
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴

این اقدام در ۱۰۰سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

زنان در اقتصاد آمریکا در صدد به دست آوردن پستهای کلیدی هستند.

در حالی که خانم کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول است و مقر آن در نیویورک امریکا قرار دارد،اوباما رئیس جمهور آمریکا هم اعلام کرده خانم جانت یلن ۶۷ ساله را به عنوان رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) انتخاب می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا درصدد است برای اولین بار در طول تاریخ ۱۰۰ ساله این کشور، ریاست بانک مرکزی این کشور را به یک زن واگذار کند.

به این ترتیب، یلن ۶۷ ساله که از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون نائب رئیس بانک مرکزی آمریکا بوده است.

یلن جانشین «بن برنانکه» رئیس فعلی بانک مرکزی آمریکا خواهد شد؛ دوره دوم ریاست برنانکه در تاریخ ۳۱ ژانویه سال آتی میلادی به پایان می‌رسد؛ یلن یکی از حامیان سرسخت اجرای اقدامات فعال برای تحریک رشد اقتصادی آمریکا از طریق نرخ‌های پایین بهره و خرید اوراق قرضه در مقیاس وسیع بوده است.

اگر نامزدی یلن برای ریاست چهار ساله بانک مرکزی آمریکا توسط مجلس سنای کنگره این کشور به تصویب برسد، وی سیاست‌هایی که این بانک تحت ریاست برنانکه ایجاد شده است را ادامه خواهد داد.

جانشین احتمالی برنانکه در بانک مرکزی آمریکا، پیشتر به عنوان رئیس بانک فدرال رزرو سان فرانسیسکو، مشاور کاخ سفید، و استاد قدیمی دانشگاه کالیفرنیا فعالیت داشته است.

اوباما در حالی نامزد جدید پست ریاست بانک مرکزی آمریکا را معرفی می‌کند که بن بست سیاسی در این کشور به تعطیلی دولت واشنگتن ختم شده است و در صورتی که قانونگذاران آمریکایی نتوانند سقف بدهی دولت را تا قبل از ضرب الاجل ۱۷ اکتبر جاری افزایش دهند، دولت آمریکا ورشکست خواهد شد.

فارس/دولت آمریکا به دلیل عدم توافق قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه کنگره این کشور در تصویب لایحه بودجه برای سال مالی جدید واشنگتن، ۹ روز است که تعطیل شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر