1

ما نباید عرصه را به دولتی که مسوول مدیریت کشور است تنگ کنیم

  • کد خبر : 103134
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴

آیت‌الله «علم‌الهدی»:ما نباید عرصه را به دولتی که مسوول مدیریت کشور است تنگ کنیم، آنان می‌خواهند با استفاده از دیپلماسی مشکلات کشور را برطرف کنند و حتی اگر موفق هم نشدند باز هم متعلق به نظام‌اند

امام‌جمعه‌ی مشهد با بیان این‌که رییس جمهور کشورمان در سفر اخیرش به نیویورک، روی خوش نشان داد و با منطق انسانی حرف زد، افزود: اما سووالی که از او می‌پرسند این است که نظر شما درمورد «هولوکاست» چیست، باید به آنها بگوییم اگر مشکل شما مباحث مربوط به انرژی هسته‌ای است پس چرا این سوال را می‌پرسید.

آیت‌الله «علم‌الهدی» در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه‌ی این هفته‌ی مشهد مقدس که در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به این سوال غرب از دکتر روحانی مبنی بر این‌که نظر شما راجع به هولوکاست چیست؟ اظهار کرد: این سوال پیام دارد و آن این است که تا روزی که شما فلسطین را رها نکنید تا روزی که اسراییل(رژیم صهیونیستی) را به رسمیت نشناسید و تا روزی که مثل شاه خائن به اسراییل دست دوستی ندهید و سوخت هواپیماهای اسراییل را تامین نکنید، مشکل ما و شما برطرف نمی‌شود.

برائت از مشرکان، شرط قبولی حج است

وی افزود: این باعث تاسف است که عده‌ای از انقلابی بودن، خسته شده‌اند و مسائلی به امام خمینی(ره) نسبت می‌دهند مبنی بر این‌که امام با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» موافق بودند، در حالی که حکم برائت از مشرکان در حج به فتوای امام(ره) بوده است.

امام‌جمعه‌ی مشهد ادامه داد: چطور امام که دستور دادند به عنوان عبادت در سرزمین وحی و منی شعار مرگ بر آمریکا گفته شود و فرمودند اگر این برائت از مشرکان نباشند حج مقبول نیست، ممکن است موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا باشند.

علم‌الهدی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که به این دولت و رییس جمهور اعتماد داریم، اظهار کرد: این دولت خدمتگزار وابسته به همین انقلاب است و ما نباید عرصه را به دولتی که مسوول مدیریت کشور است تنگ کنیم، آنان می‌خواهند با استفاده از دیپلماسی مشکلات کشور را برطرف کنند و حتی اگر موفق هم نشدند باز هم متعلق به نظام‌اند.

وی با بیان این‌که حقیقت این است که آمریکا مساله‌ی دیگری است، افزود: شصت سال پیش مصدق که تا اندازه‌ای چهره‌ی ملی داشت برای این‌که کشور و نفت کشور از دست استعمار انگلیس خارج شود فکر کرد باید به آمریکا متوسل شود و دست دوستی به سمت آمریکا دراز کرد و همین کار او سبب ورود آمریکا به کشور شد.

امام‌جمعه‌ی مشهد ادامه داد: اما آمریکا طی دوسال، کودتا ۲۸ مرداد را علیه مصدق به راه انداخت.

هر وقت روی خوش نشان دادیم، نتیجه‌ی عکس داد

علم‌الهدی با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب هر وقت دولتمردان ما روی خوش نشان دادند با روحیه‌ی خشن آمریکا مواجه شدند، افزود: در جنگ خلیج‌فارس دولت وقت اعلام بی‌طرفی کرد و راه را برای حضور آمریکایی‌ها در عراق و کویت فراهم کرد، در همین سال عده‌ای از گروگان‌های آمریکایی از سوی ایران و توسط حزب‌الله آزاد شدند، اما در مقابل این دو کار حیاتی، آمریکایی‌ها طالبان را در افغانستان مستقر کردند و سبب مرگ دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف شدند.

وی با اشاره به درخواست دولت سازندگی در سال ۷۳ از یک شرکت آمریکایی برای همکاری در ایران، افزود: در مقابل روی خوش ایران، دولت آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به عملکرد دولت اصلاحات درباره رابطه با آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۸۱ دولت اصلاحات زمینه‌ی ورود آمریکا به افغانستان را فراهم کرد و وزیر امور خارجه امروز نیز کاملاً در جریان این اتفاقات است، البته بهانه‌ی آمریکایی‌ها برای حضور در افغانستان سرکوب طالبان و القاعده بود، در حالی که بلافاصله دیدیم از سوی رییس‌جمهور وقت آمریکا (جورج‌بوش) ایران به عنوان محور شرارت معرفی شد.

علم‌الهدی هم‌چنین با اشاره به نامه‌ی رییس‌جمهور آمریکا به رییس‌جمهور برزیل در سال ۸۹، یادآور شد: در آن سال رییس‌جمهور دو کشور از جمله برزیل برای میانجی‌گری به ایران آمدند و گفتند ایران اورانیوم غنی شده خود را به کشور سومی بدهد و آژانس اورانیوم ۲۰ درصد که مورد نیاز سایت تهران برای داروهای هسته‌ای را به ایران بدهد، اما اوباما زیر حرفش زد و رییس‌جمهور برزیل آن نامه را افشا کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در همه‌ی این اقدامات گفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست، اما برای این‌که دولت‌ها آزاد باشند، دستشان را باز گذاشتند.

نیروی انتظامی، نقطه‌ی آخر مقابله با بی‌حجابی

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن یادآوری هفته‌ی نیروی انتظامی و با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهور مبنی بر این‌که مساله‌ی مقابله با بی‌حجابی نقطه‌ی آخرش نیروی انتظامی است، گفت: مساله‌ی بی‌حجابی در حقیقت یک جریان فرهنگی مردمی است و مردم باید وارد اجرای فریضه‌ی امر به معروف نهی از منکر شوند و از این ناهنجاری جلوگیری کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: البته در جایی که یک فرد فاسد بر ادامه‌ی این گناه پافشاری کند، آنجا جایی است که جریان اقتدار نظام باید به عرصه بیاید و به‌عنوان پیشگیری و برای سلامت دیگر افراد جامعه نیروی انتظامی وارد عرصه شود.

ایسنا/ وی با اشاره به ایام ملکوتی و معنوی حج یادآور شد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی حج ابراهیمی است که با فتوا و ابتکار امام راحل(ره) از تحجر خارج و با بیان امام و با هدف انجام برائت از مشرکان آغاز شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103134

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر