2

استاندار آینده یزد کیست؟+اسامی

  • کد خبر : 103245
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷

انتخاب استاندار یزد، همراه با گمانه زنی ها و رایزنی های بسیاری شده و گزینه های متعددی در این زمینه از سوی افراد مختلفی مطرح شدند.

انتخاب استاندار یزد به روزهای پایانی خود می‌رسد و گزینه‌های متعدد تبدیل به چند گزینه محدود و نهایی برای کسب این عنوان شده‌‌اند.
 قانون آنلاین-از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، اسامی مختلفی برای استانداری یزد مطرح شد که «سید حمید کلانتری» استاندار اسبق یزد، «جواد آسایش» سفیر ایران در قطر، «علی اکبر اولیاء» نماینده سابق مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، «محمد طالبی» مدیر کل امور اجتماعی استاندار یزد، «دوست حسینی» و «جواهری» رئیس نظام مهندسی یزد، «محمد رضا بابایی» معاون فعلی استاندار یزد و«دهستانی» رئیس ستاد روحانی از جمله این اسامی بود.

مطالبی درباره احتمال استاندار شدن سید کاظم وزیری هامانه و محمد رحمتی وزیر نفت و راه برکنارشده دولت احمدی نژاد مطرح شد و برخی از سایت‌های خبری یزد مطالب مختلفی در ارتباط با این موضوع منتشر کردند.

در کنار این اسامی، اسامی «محمد علی کریمی» استاندار اسبق کرمان و «سید ابوالفضل موسوی بیوکی» معاون وزیر و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران نیز شنیده می شد.

اما آنچه که امروز مشخص است، در ارتباط با استانداری یزد، امروز گزینه های این منصب محدود به سه نفر شده است.

حمید کلانتری، محمد علی کریمی و علی اکبر اولیا سه گزینه ای هستند که می توان از آنها به عنوان گزینه های نهایی استانداری یزد نام برد، در ادامه به بررسی سوابق مربوط به گزینه های احتمالی استانداری یزد می پردازیم.

حمید کلانتری

حمید کلانتری ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺳﺎل ۱۳۳۵ در روﺳﺘﺎی ﻫﻤﺖ آﺑﺎد ﯾﺰد است، وی دارای ﻟﯿﺴﺎﻧﺲ اﻗﺘﺼﺎد از داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻬﺸﺘﯽ، ﻓﻮق ﻟﯿﺴﺎﻧﺲ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ از ﻣﺮﮐﺰ آﻣﻮزش ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ دوﻟﺘﯽ است و دوره ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ را پشت سر گذاشته است

وی از سال ۱۳۵۸ به عنوان دبیر و مدیر در یکی از دبیرستان‌های یزد شروع به کار کرد و تا سال ۱۳۶۰ به این کار ادامه داد.

کلانتری در سال‌های ۶۰ تا ۶۳ در جهاد سازندگی به عنوان مسئول مرکز هماهنگی شورای اسلامی روستایی مشغول به فعالیت و شد و در سال ۱۳۶۳ به عنوان مسئول واحد بسیج سازندگی جهاد انتخاب شد، وی تا سال ۱۳۶۵ در این سمت باقی ماند.

از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷، کلانتری به عنوان ﻣﻌﺎون ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﺘﺎد ﻣﺮﮐﺰی ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎد ﺳﺎزﻧﺪﮔﯽ، از ۶۷ تا ۷۲ به عنوان ﻣﻌﺎون ﺗﺮوﯾﺞ و ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻣﺮدﻣﯽ وزارت ﺟﻬﺎد ﺳﺎزﻧﺪﮔﯽ و از سال ۷۴ در منصب ﻣﺸﺎور وزﯾﺮ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ و رﺋﯿﺲ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﯾﺮاﻧﮕﺮدی و ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی مشغول به فعالیت بود.

کلانتری در سال ۷۴ ﻣﻌﺎون ﭘﮋوﻫﺸﯽ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﯽ ﺟﻮاﻧﺎن شد و تا سال ۷۶ تحت همین عنوان مشغول به فعالیت بود.

در سال ۱۳۷۶ وی ﻣﻌﺎون وزﯾﺮ ﺟﻬﺎد و رﺋﯿﺲ ﺳﺎزﻣﺎن ﺟﻨﮕﻞ ﻫﺎ و ﻣﺮاﺗﻊ ﮐﺸﻮر شد و تا سال ۱۳۸۰ که به عنوان استاندار یزد معرفی شد، در این منصب فعالیت می کرد.

کلانتری از ۱۳۸۰ تا ۸۴ سکاندار یزد بود و از ۸۴ تا کنون، ﻣﺴﺌﻮل ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﻧﻈﺎم اداری دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎم است.

محمد علی کریمی

محمد علی کریمی گزینه دیگری است که نام وی برای کسب عنوان استانداری یزد بر سر زبان‌ها افتاده است.

وی اصالتا اهل ابرقوی یزد است و سابقه استانداری کرمان در دولت هشتم را در پرونده خود دارد.

علی اکبر اولیا

علی اکبر اولیا در سال ۱۳۳۵ در یزد متولد شده است، وی در پرونده کاری خود، فعالیت های بسیاری را تجربه کرده و در مسندهای گوناگونی به خدمت پرداخته است.

نماینده یزد و صدوق در مجلس هشتم و عضو کمیسیون عمران، نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از وضعیت قاچاق کالا، نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از برنامه چهارم توسعه کشور درمجلس از جمله فعالیت هایی است که وی در یک دوره حضور در مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

اولیا از سال ۱۳۷۶ به عنوان استاندار کهکیلویه و بویر احمد معرفی شد و تا سال ۱۳۷۸ در این عنوان باقی ماند.

معاونت سازمان مدیریت منابع آب ایران (وزارت نیرو)، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، عضویت در هیئت امنای دانشگاه یزد، معاونت عمرانی استانداری یزد، مدیریت پخش شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، سرپرستی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز یزد در دهه شصت از دیگر مناصبی است که علی اکبر اولیا در سالهای بعد از انقلاب انجام داده است.

استاندار آینده یزد کیست؟

گرچه گزینه های کسب این عنوان به تعداد محدودی تقلیل یافته به گفته محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی به یک گزینه رسیده است، اما هنوز گمانه زنی های بسیاری در ارتباط با این موضوع وجود دارد.

گزینه های مطرح شده در این گزارش با وجود اینکه به عنوان گزینه های با بیشترین درصد انتخاب هستند، اما ممکن است گزینه نهایی معرفی شده توسط دولت شخصی غیر از این افراد باشد.

در هر صورت استاندار آینده یزد باید کسی باشد که نسبت به شرایط و نیازهای استان و همچنین دغدغه های مردم آشنایی کامل داشته و با هدف برطرف کردن این نیازها و خدمت به مردم وارد عرصه شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر