1

جزئیات جدیدی از مرگ مرموز عرفات

  • کد خبر : 103597
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸

دانشمندان اعلام کرده‌اند متعلقات و ما یملک یاسر عرفات، رهبر فلسطینی که با مرگ مرموز درگذشت، ماده رادیواکتیو پولونیوم ۲۱۰ یافت شده است.

در لوازم شخصی یاسر عرفات، ماده رادیواکتیو پولونیوم ۲۱۰ یافت شده است.

دانشمندان سوئیسی جزئیاتی از یافتن ماده رادیواکتیو پلونیوم ۲۱۰ در لوازم شخصی این رهبر فلسطینی ارائه داده‌اند تا ظن‌هایی که اسرائیل را به مسموم کردن و قتل وی متهم می‌کنند، بیش از پیش قوت بگیرند.

کشف این ماده رادیواکتیو در لوازم شخصی یاسر عرفات برای اولین بار سال گذشته افشا شد. جسد وی برای انجام برخی آزمایش‌ها نبش قبر شد، اما تا کنون نتایج ان افشا نشده بود.

در مقاله‌ای که در ژورنال معتبر «لنست» چاپ شده سم‌شناسان گفته‌اند که آنها ۳۸ کالای شخصی این رهبر سابق فلسطینی، از جمله لباس‌های زیر وی را آزمایش و آنها را با ۳۷ مورد از لوازم وی که برای مدتی قبل از مرگ وی در نگاه داشته شده بودند مقایسه کرده‌اند.

این دانشمندان گزارش داده‌اند یافته‌های آنها اثراتی از این ماده رادیواکتیو را تأیید می‌کند که این «احتمال مسموم شدن عرفات توسط پلونیوم ۲۱۰ را تأیید می‌کند.»

دانشمندان در این مقاله علمی افزوده‌اند: «با آنکه نبود میلوسوپرسیون و ریزش مو از ابتلای عرفات به سندروم حاد مسمویت پرتوئی حمایت نمی‌کنند، اما نشانه‌های تهوع، استفراغ، اسهال و بی‌اشتهایی و به دنبال آن از کار افتادن کبد و کلیه‌ها ممکن است نشان‌دهنده مسمومیت پرتوئی وی باشند.»

فارس/عرفات ۹ سال پیش در سن ۷۵ سالگی در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103597

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر