2

شرمن: برگزاری دور جدید مذاکرات ،دقیق و واقعی بود

  • کد خبر : 103831
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای ایران در ژنو اعلام کرد، برگزاری دور جدید مذاکرات با این کشور دقیق و واقعی بود.

“وندی شرمن” رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات اخیر ایران و ۵+۱ در مصاحبه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان تصریح کرد، ظریف وزیر خارجه ایران و تیمش برای انجام مذاکراتی دقیق و واقعی آمده بودند و من در دو سالی که با مقام های ایرانی مذاکره و نشست داشتم چنین گفتگوهایی را نشنیده بودم.

تسنیم،وی افزود، سایر همکاران غربی من که تجربه بیشتری در مذاکره با ایران دارند نیز با این مساله موافق هستند. زمانی که در خصوص برنامه هسته ای صحبت می کنید این یک کار کاملا فنی است.

شرمن گفت، مذاکرات برای نخستین بار به زبان انگلیسی انجام شد و تاثیر زیادی در تسریع برگزاری مذاکرات داشته است.این مقام آمریکایی نیز حاضر به ارائه جزییات بیشتری در خصوص ماهیت مذاکرات هسته ای با ایران نشده است. شرمن گفت، مقام های ایرانی دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند ما هم نظرات و ایده های خود را اعلام کردیم.

وی در ادامه افزود، وزیر خارجه ایران نیز معتقد بود که این مذاکرات شروع و آغاز خوبی بوده است. یکی از مهمترین اهداف ایران برای مذاکره با آمریکا و سایر قدرت های غربی تلاش برای لغو تحریم های اقتصادی است که آثار مخرب زیادی بر اقتصاد ایران داشته است.

شرمن تصریح کرد، ایران خواستار کاهش تحریم ها است ولی آنان ماهیت تحریم های ما را درک کنند، اینکه این تحریم ها برای چه وضع شده اند، این تحریم ها چگونه کار می کند و چه شرایطی برای لغو آن لازم است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تغییر لحن ایران در مذاکرات هسته ای گفت، علی رغم تغییر لحن ایران در مذاکرات اخیر هنوز در خصوص مسائل اصلی و واقعی شکاف و اختلاف زیادی وجود دارد.

وی افزود، هنوز در خصوص چیزی به توافق نرسیده ایم. هنوز هیچ گامی برای لغو تحریم ها برداشته نشده است چرا که باید کارهای زیادی برای لغو این تحریم ها برداشته شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر