2

باید برای بحث مبارزه با موادمخدر یک جنبش و نهضت جهانی ایجاد شود

  • کد خبر : 104389
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۵

رحمانی فضلی گفت: رویکرد ما اجتماعی‌محور است و در این باره ۸۰ درصد اقدامات به مقابله اختصاص یافته است و انسداد مرزی و دیوارهای بتونی در مرزها باعث کاهش شدید ورود موادمخدر به ایران شده است

وزیر کشور با بیان اینکه رویکرد وزرات کشور جمهوری اسلامی ایران به پدیده مبارزه با مواد مخدر اجتماعی محور است، گفت: ۸۰ درصد اقدامات لازم را برای مقابله با مواد مخدر به مقابله اختصاص یافته است، البته این اقدامات در مرزها انجام داده‌ایم و در این راستا انسداد مرزی و کانال‌ها، ایجاد خاکریزهای مرزی و دیوارهای بتونی و سیم‌خاردارها در مرزها به شدت باعث کاهش موادمخدر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دیدار خود با هلن کلارک – رییس گروه توسعه سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که بحث موادمخدر، موضوع اصلی این ملاقات بوده است، اظهار کرد: ما باید در ایران نقش جهانی خود را در بحث مبارزه با موادمخدر ایفا کنیم. در این راستا هزینه‌های بسیار زیاد امنیتی، مالی و انسانی داده شده است و توقع ما از خانم کلارک به عنوان نماینده سازمان ملل بیشتر شدن همکاری‌هایشان در این زمینه با ماست.

وی افزود: انتظار داریم سازمان ملل بتواند در کشورهای مختلف در این حوزه هماهنگی‌های بیشتری ایجاد کند و کمک کند تا کشت جایگزینی برای خشخاش و حشیش در افغانستان ایجاد شود و پس از آن به مرحله‌ای برسیم که اینها کاشت نشود و بعد از آن کمک‌های فنی و تجهیزاتی و مالی برای مبارزه با موادمخدر به ما شود.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه در بحث درمان و بازتوانی معتادان در ایران کارهای خوبی انجام شده، گفت: بیش از پنج هزار و ۳۰۰ مرکز به صورت خصوصی و مردمی و همچنین ۱۰۰ نهاد مردم‌نهاد و NGO در این باره فعالیت می‌کنند.

وزیر کشور همچنین بحث حوادث غیرمترقبه را از دیگر موضوعات مورد توجه در این ملاقات عنوان و اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که ایران در حوزه پیشگیری‌ها و اقدام عملی دارد، آنها تقاضا داشتند که تجربیات خود را در اختیارشان قرار دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید برای بحث مبارزه با موادمخدر یک جنبش و نهضت جهانی ایجاد شود چرا که این موضوع بسیار ریسک‌پذیر، تحریک‌کننده و بسیار سودآور است و اگر مبارزه جدی صورت نگیرد با توجه به وجود موادمخدر جدید که سودآور هم است، همچنین با توجه به اینکه این مواد قبح موادمخدر سنتی را ندارد و خانواده‌ها نیز نسبت به آن اطلاعات ندارند، باید تمهیدات بیشتری انجام شود و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای جدی صورت بگیرد.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به فعالیت‌های وزارت کشور درباره مبارزه با قاچاق و موادمخدر گفت:  رویکرد ما اجتماعی‌محور است و در این باره ۸۰ درصد اقدامات به مقابله اختصاص یافته است، البته این اقدامات در مرزها انجام داده‌ایم و در این راستا انسداد مرزی و کانال‌ها، ایجاد خاکریزهای مرزی و دیوارهای بتونی و سیم‌خاردارها در مرزها به شدت باعث کاهش موادمخدر شده است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در این زمینه حتما از نیروهای مردمی در حوزه‌های مختلف چه در قالب بسیج و چه نیروی انتظامی استفاده می‌کنیم، گفت: در حوزه درمان و باز‌توانی نیز تکیه ما بر مردم است و در این راستا به خصوص از رسانه‌ها توقع داریم که این دغدغه اصلی را منتقل کنند تا خانواده‌ها بدانند با چه بلای خانمان‌سوزی مواجهند.

وزیر کشور همچنین گفت که در بخش تجهیزات مشکلی نداریم و فعالیت‌های لازم در این باره در حال انجام است و در این راستا تجهیزاتی که لازم است حتما وارد می‌شود و نگرانی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=104389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر