1

کشورهای غربی با سرنیزه به دنبال دموکراسی دروغین هستند

  • کد خبر : 104409
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا راه غلط را دنبال کرده و با سرنیزه به دنبال دموکراسی دروغین هستند. از طرف دیگر اظهارات این مقام آمریکایی نشان‌دهنده عجز آنها در حذف ایران است، زیرا عامل قدرت ایران تفکر غدیری است.

“علی لاریجانی” در مراسم جشن عید غدیر خم در مسجد امیرالمومنین (ع) قم گفت: وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش حرف‌های بسیاری را مطرح و اعلام کرد ایران اگر می‌خواهد در مذاکرات ژمو ۲ شرکت کند، باید مصوبات ژنو یک را بپذیرد. همچنین مطرح کرد که علت موفق نشدن غرب در سرنگونی سوریه، ایران و حزب‌الله بوده است. متاسفانه کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا راه غلط را دنبال کرده و با سرنیزه به دنبال دموکراسی دروغین هستند. از طرف دیگر اظهارات این مقام آمریکایی نشان‌دهنده عجز آنها در حذف ایران است، زیرا عامل قدرت ایران تفکر غدیری است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: خیلی‌وقت‌ها در تحولات و تلاطم‌های کشور تلاش می‌شد تا جایگاه ولایت فقیه کمرنگ شود، از طرف دیگر گاهی در رسانه‌ها تفکر لیبرالیستی شکل می‌گرفت، اما باید گفت که مکتبی زندگی کردن یکی از افتخارات ملت ایران است، از این رو شهید مطهری همیشه مطرح می‌کرد که زندگی مسلکی دارای ارزش است، لذا اگر این موضوع نباشد، افراد هرهری مسلک می‌شوند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ایران مشکل فرهنگی، اقتصادی و گاه سیاسی به چشم می‌خورد، تصریح کرد: اما با وجود این همه مشکلات ولایت فقیه راهنمای مردم و مسئولان بوده است. از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب برای امروز ما چند نکته محوری را مطرح کرده‌اند که اولین نکته این است که در حل مسائل کشور باید توان داخل و اقتصاد مقاومتی را حمایت کرد. از طرف دیگر درست است که کشور دارای مشکلاتی در حوزه سیاست خارجی است، اما قطعاً شکست تحریم‌ها در شرایط کنونی در گرو رونق تولید است، در غیر این‌صورت در مذاکرات سیاسی دچار مشکل خواهیم شد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه بیکاری، گرانی، تورم و مشکلات معیشتی از مهمترین معضلات جامعه است، یادآور شد: رونق تولید و حمایت از تولید داخل می‌تواند به همه این معضلات پایان دهد، از طرف دیگر وزرای مختلف دولت باید با توجه به این موضوع در جهت حمایت از تولید و حمایت از حضور مردم در حوزه صنعت، کشاورزی و تجارت تلاش کنند. همچنین رهبر معظم انقلاب حدود ۱۴ سال است که بر اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی تاکید داشته‌اند، اما متاسفانه این موضوع تاکنون به درستی اجرا نشده است. از طرف دیگر این تصور که دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی می‌توانند مشکلات کنونی کشور را حل کنند، قطعاً نادرست است، از این‌رو اقتصاد باید مردمی باشد تا هیچ اتفاقی رخ ندهد.
رئیس نهاد قانونگذاری با اعلام اینکه در سیاست خارجی باید براساس اصل عزتمندی کار پیش برود، تصریح کرد: قطعاً مذاکرات هسته‌ای با این رویکرد به نتیجه می‌رسد، زیرا ما در چند سال اخیر به مراتب اعلام کرده‌ایم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب فتوای حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای را اعلام کرده‌اند. همچنین ما شاهد بودیم که سال‌های پیش کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای می‌گفتند که ما می‌دانیم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اما قدرت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران موازنه منطقه را برهم می‌زند. از این‌رو در طی مدتی با ایران ستیز کرده و ملت ایران را تهدید کردند، اما خوشبختانه ایران به جلو پیش رفت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعاً در مذاکرات هسته‌ای باید مقررات بین‌المللی رعایت شود، یادآور شد: به طور حتم نمی‌توان برای ایران در مذاکرات هسته‌ای و مسئله هسته‌ای قوانین جدیدی را خلق کرد. از طرف دیگر خوشبختانه وزارت امور خارجه مسیر خوبی را در مذاکرات پیش گرفته و چارچوب خوبی را دنبال می‌کند و قطعاً اگر شیطنتی از سوی کشورهای غربی رخ ندهد، می‌توان در مذاکرات به توفیق رسید.
وی با تاکید بر اینکه تعابیر رهبر معظم انقلاب در مسیر مذاکرات هسته‌ای بسیار راهگشا بوده است، گفت: امیدوارم این مذاکرات در این دولت به نتیجه و توفیقاتی برسد.
لاریجانی با اشاره به نقش مسائل فرهنگی در زندگی مسلمانان گفت: مسلمانان قطعاً باید با کرامت زندگی کرده تا فرهنگ حیاتبخش انسان مخدوش نشود، لذا من به مسئولان رسانه‌های توصیه می‌کنم با دین مردم شوخی نکنند، زیرا در یک برهه زمانی این موضوع اتفاق افتاد و ضررهای بسیاری را شاهد بودیم.
رئیس مجلس نهم گفت: قطعاً اگر بهبود اقتصادی، شرایط عزتمند سیاسی با دینداری عجین شد می‌توانید حرکت و اقدامات کشور را سامان دهید. از طرف دیگر همه مسئولان باید به صورت روزمره خود را ارزیابی کنند. همچنین رادیو، تلویزیون و وزارت ارشاد وظیفه مهمی در حفظ و تکامل دین مردم دارد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با تاکید بر اینکه قم یک شهر شیعی و دارای تابلوی فکری اهل بیت (ع) است، ادامه داد: مسئولان استانی باید توجه داشته باشند که استان قم استانی متفاوت است، از طرف دیگر قم مردمی حساس نسبت به دین دارد و انقلاب اسلامی با حرکت مردم این استان آغاز شد. البته مشکلاتی مانند مسائل شهری، اشتغال و کمبود آب در شهر وجود دارد که امیدوارم در آینده حل شوند، البته در دولت‌های قبلی برای حل مسئله آب اقداماتی صورت گرفته و هم‌اکنون برای انتقال آب شرب کارهای اصلی و اساسی انجام شده ولی باید مسائل پایانی و تکمیلی انجام شود که امیدوارم تا پایان سال این امر محقق شود.
وی با بیان اینکه ایجاد مترو در قم بسیار ضروری است، افزود: قطعاً با حجم جمعیت و ترافیک در صورت نبود مترو در آینده با مشکلات بسیاری روبرو می‌شویم، البته در چند سال اخیر بودجه دلاری و ریالی برای چند شهر بزرگ جهت توسعه مترو در نظر گرفته شده بود از این رو باید بگویم که مسئولان هم‌اکنون کار را برای ساخت مترو شروع کرده و دستگاه‌های خریداری شده است.
لاریجانی با اعلام اینکه خوشبختانه پروژه فرودگاه قم شروع شده و فاز اول آن در آینده نزدیک به پایان می‌رسد، گفت: ادامه این پروژه نیاز به تسهیلات بانکی دارد که ما هم‌اکنون به دنبال تامین اعتبارات آن هستیم.
وی با اشاره به مسافرت و سفر گردشگران مذهبی از داخل و خارج کشور به قم تصریح کرد: ساخت فرودگاه این شهر زمینه رونق تجاری در این استان را فراهم می‌کند. از طرف دیگر هم‌اکنون ما به دنبال اجرای دو پروژه راه‌آهن اصفهان- قم –تهران و قطار سریع‌السیر قم- تهران- مشهد هستیم که امیدواریم این پروژه‌ها از طریق فاینانس اجرایی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از صنایع استان قم تاکید کرد و گفت: قطعاً حمایت از صنایع زمینه رشد اقتصادی و رفع معضل بیکاری را فراهم می‌کند. از این‌رو مسئولان باید برای جذب سرمایه تلاش جدی داشته باشند.larijani-ali
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=104409

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر