1

خشم آنکارا از تلاش ریاض علیه منافع ترکیه

  • کد خبر : 104423
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶

منابع آگاه ترکیه افشا کردند آنکارا خشم شدید خود از تلاش‌های عربستان سعودی برای هدف قرار دادن منافع این کشور، از جمله منافع اقتصادی و سرمایه‌گذاری پس از کودتای ۳۰ ژوئن در مصر را به اطلاع ریاض رسانده است.

منابع آگاه ترکیه در آنکارا اعلام کردند که حکومت ترکیه خشم و غضب شدید خود از تلاش‌های عربستان سعودی برای هدف قرار دادن منافع آنکارا به ویژه منافع اقتصادی و سرمایه‌گذاری ترکیه در مصر را به ریاض ابلاغ کردند. کشور مصر از سوم ژوئن گذشته شاهد براندازی حکومت اخوان المسلمینی بود که مورد حمایت ترکیه قرار داشت و مستندات موجود تاکید می‌کند، عربستان سعودی به «عبد الفتاح السیسی»، وزیر دفاع مصر کمک بسیاری در این راه کرده است.

این منابع اظهار می‌کنند که نمایندگان دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه ضمن تماس با همتایان سعودی خود، خواستار توقف فوری اقدامات خرابکارانه ریاض علیه منافع آنکارا به ویژه در مصر شدند. منابع مذکور تاکید می‌کنند: دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه موفق شده، مستندات و مدارک قابل اثباتی مربوط به فعالیت‌های خرابکارانه سعودی‌ها علیه ترک‌ها در خارج از ترکیه به ویژه در طرح‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و غیره را به دست آورد.

یک شرکت اماراتی چندی پیش یک قرارداد چند میلیارد دلاری خود با ترکیه لغو کرد و آنکارا معتقد است، این اقدام در چارچوب «انتقام سیاسی» عربستان و امارات از موضع آنکارا در قبال حوادث اخیر جاری در مصر و سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در قاهره صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=104423

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر