1

امیدواریم آتش‌بیارهای معرکه در بحران سوریه، تغییر سیاست دهند

  • کد خبر : 105003
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

بروجردی گفت: گسترش همکاری‌های دوجانبه، با توجه به سابقه طولانی و تاریخی بیش از ۵ قرنی روابط دو جانبه بین ایران و لهستان مورد استقبال و تاکید مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

افق نیوز/یوگسلاو وینید، معاون وزیر خارجه لهستان، که برای انجام مذاکرات و رایزنی‌های سیاسی با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی به کشورمان سفر کرده است شامگاه شب گذشته با علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ابتدا بروجردی، روابط فیمابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان را در زمینه‌های مختلف، خوب و برخوردار از روندی رو به رشد توصیف کرد و گفت: گسترش همکاری‌های دوجانبه، با توجه به سابقه طولانی و تاریخی بیش از ۵ قرنی روابط دو جانبه بین ایران و لهستان مورد استقبال و تاکید مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی همچنین گفت: ما از گسترش همه جانبه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی و … حمایت می‌کنیم . رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مهم منطقه‌ای درمورد سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای آغاز بحران سوریه بر این باور منطقی بوده که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد بلکه از طریق سیاسی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در این کشور می‌توان به بحران در آن پایان داد.

وی افزود: اشتباهات غربی ‌ها و آمریکا در منطقه منجر به رشد پدیده شوم تروریسم گردید و ما امیدواریم کشورهایی که در بحران سوریه آتش بیار معرکه بودند و بر شعله‌های این بحران می‌دویدند به تغییر سیاست و رویکرد رفتاری خود در مورد سوریه اقدام نمایند.

بروجردی در ادامه همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به حل بحران‌های منطقه و استقرار ثبات و آرامش در آن است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین‌ ایران و مجموعه‌ی کشورهای ۱+۵ نیز خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران تمام فعالیت‌های صلح آمیز خود را منطبق با قوانین ان‌پی‌تی و تحت بازرسی و نظارت آژانس انجام داده است و علاوه بر تعهد قانونی در قبال مقررات بین‌المللی از پشتوانه بالاتری نیز که همان فتوای رهبری معظم انقلاب مبنی بر تحریم استفاده و ساخت سلاح هسته‌ای است برای اثبات صداقت خود بهره جسته است.

در ادامه این دیدار همچنین بوگسلاو وینید معاون وزیر خارجه لهستان با ابراز خرسندی از نخستین سفرخود به تهران و ابراز رضایت از گفت و گوهای خود با مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان گفت: مردم لهستان برای مردم ایران از دیرباز احترام ویژه‌ای قائل بوده‌اند و تاریخ و تمدن این سرزمین را مور تکریم قراری داده‌اند.

وی با ابراز خوشنودی از برگزاری مراسم پانصد و چهل سالگی استقرار روابط بین دو کشور در آینده نزدیک همچنین گفت: مردم لهستان قدردان مساعدت کریمانه مردم ایران به لهستانی‌های دربند در اردوگاههای روسیه در چند دهه قبل، هستند و به آن ارج می‌نهند.

وی روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارای ریشه‌ای عمق و تاریخی دانست و افزود: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش مناسبات بین دو کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کامل نمود.

به گزارش ایسنا/وی با قدردانی از تلاش‌های سازنده جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای به ویژه استقرار آرامش در افغانستان و عراق و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر به اروپا خواستار ایفای نقش هر چه بیشتر کشورمان در حل بحرانهای منطقه‌ای و افزایش رایزنی‌های مفید در این راستا شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105003

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]