2

نرخ بیکاری میانگین سنی ۱۵ تا ۲۴ سال است.

  • کد خبر : 105649
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: نرخ بیکاری میانگین سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در لرستان ۶۰ درصد است.

ایرج عبدی در گفت‎وگو‌، منطقه لرستان، اظهار کرد: به‎منظور آمار بیکاری که یک موضوع اجتماعی است، قرار شد جلسه‎ای با حضور مجمع نمایندگان، دکتر نوبخت و لاریجانی رئیس مجلس و استاندار در این راستا تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه نامه‎ای در قالب چند نامه به دکتر روحانی مبنی بر آمار سرسام‎آور بیکاری در لرستان ارسال کردم که موضوع بیکاری استان را در تخصیص منابع مورد توجه بیشتری قرار دهند، بیان کرد: دولت باید منابع بیشتری را به استان‎هایی که آمار بیکاری بالایی دارند، اختصاص دهد و مسائل اقتصادی این استان‎ها را جدی بگیرد.

 

دکتر عبدی با بیان اینکه متأسفانه نرخ بیکاری میانگین سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در لرستان ۶۰ درصد است، افزود: اگر تخصیص منابع به‎صورت خاص و براساس آمار بیکاری به استان‎هایی که آمار بالایی دارند، صورت گیرد، ظرف مدت یک تا دو سال میانگین بیکاری این استان‎ها نیز به میانگین کشوری نزدیک خواهد شد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید برای هدفمندسازی یارانه‎ها منابع در استان‎های کمتر برخوردار به شیوه‎ای اختصاص داده شود که این یارانه‎ها به‎صورت نقدی به افراد بیکار داده شود.

 

وی با بیان اینکه در قانون کشورها و قانون اساسی جمهوری اسلامی، دولت‎ها موظف هستند برای مردم خود شغل ایجاد کنند، افزود: چون دولت در لرستان شغل ایجاد نکرده است، بنابراین نیاز است که یارانه نقدی به افراد بیکار بپردازد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105649

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر