2

کره هم وارداتی شد

  • کد خبر : 106126
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

در هفت ماهه امسال بالغ بر ۲۱ هزار تن کره به ارزش تقریبی ۱۰۶ میلیون دلار وارد شد.

تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که در هفت ماهه ۱۳۹۲ معادل ۲۱٫۷ هزار تن کره بسته‌بندی شده به صورت بسته‌های بیش از ۵۰۰ گرمی به ارزش ۱۰۵٫۹ میلیون دلار وارد شد که این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی بیش از ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

همچنین فقط در مهرماه امسال ۳٫۱ هزار تن کره به ارزش ۱۵٫۲ میلیون دلار وارد شد که این میزان واردات هم نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر وزنی ۲۹ و از نظر ارزشی ۲۴ درصد کاهش یافته است.

کره از جمله کالاهایی بود که بعد از تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای، واردات آن با مشکلات زیادی مواجه شد و ترخیص آن نیز از گمرک با مانع برخورد کرد. افت واردات کره در هفت ماهه امسال نیز به احتمال زیاد مربوط به مشکلات ترخیص این کالا از گمرک بوده است.

در همین حال دبیر انجمن صنایع لبنی به تازگی از ترخیص کره از گمرک براساس ارز ۲۴۷۷ تومانی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار تن کره در گمرک انباشت شده بود اما با تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر روند ترخیص کره از گمرک با توجه به اختصاص به موقع ارز به آن طبیعی شده است.

به گفته رضا باکری در حال حاضر در توزیع و عرضه کره در بازار مشکل خاصی وجود ندارد اما برخلاف نظر سازمان حمایت امکان کاهش قیمت کره به کمتر از هر کیلو ۲۲ هزار تومان وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=106126

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر