2

افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید قطعه هواپیما در یک سال اخیر

  • کد خبر : 106178
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱

کاپیتان حمیدرضا پهلوانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: این سازمان نماینده ایکائو است و سازمان‌های هواپیمایی دنیا در کشورهای مختلف متناسب با قوانین ایکائو عمل می‌کنند و ساختارهای فنی و تعمیر و نگهداری خود را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: مبانی علمی در انکس‌های ایکائو برای صنعت وجود دارد و ترکیب قوانین در این انکس‌ها متبلور شده است.

رئیس سابق هواپیمایی کشور اظهار داشت: پایه کار ایرلاین‌ها طبق انکس‌های ۱۹ گانه ایکائو است؛ انکس‌های مختلف از طریق کمیته‌های مختلف تابع ایکائو انجام می‌شود و پایه‌ریزی‌های اساسی برای صنعت از این قوانین منتج می‌شود.

کاپیتان پهلوانی افزود: هدف از اجرای این قوانین ارتقاء ایمنی پرواز است در این راستا سازمان هواپیمایی بستر‌های لازم را برای اجرای مناسب قوانین فراهم آورده است.

وی با تاکید بر لزوم حضور ایران در شوراهای ایکائو اظهار داشت: این شورا نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی باشد.

رئیس سابق هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه حضور در شوراها اطلاعات هوانوردی را به روز می‌کند و از بروز برخی مسائل ممانعت به عمل می‌آورد گفت: استفاده از امکانات صنعت به منظور رفع نیازها نقطه هدف است.

وی اضافه کرد: برای رعایت مؤلفه ایمنی ۶۴ مورد بازدید داشته‌ایم که از این بازدید‌ها سربلند بیرون آمدیم.

کاپیتان پهلوانی با بیان اینکه ارائه برخی مجوزها نظیر DOA و POA که مجوز تولید برای ایرلاین‌های دارای مجوز است سال گذشته انجام شد، اضافه کرد: تولیدات برخی قطعات هواپیما در سال گذشته از ۲۵۰ مورد نیز به ۵۰۰ قطعه افزایش یافت و با ارائه مجوز DOA و POA به ایرلاین‌ها آنها می‌توانند در زمینه طراحی قطعاتی که مجوز گرفته‌اند ارسال کنند.

رئیس سابق هواپیمایی کشور افزود: هفته آینده دومین DOA برای فرودگاه اصفهان بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته مورد بازرسی یوزاپ قرار گرفتیم گفت: ۸ مولفه سازمان هواپیمایی کشوری ارزیابی شد که از شاخص‌های میانگین دنیا بالاتر بودیم.

وی همچنین درباره ورود هواپیما به کشور اظهار داشت: سال گذشته ۲۱ فروند هواپیما وارد ناوگان شد و امسال نیز ۲۴ فروند هواپیما به ناوگان افزوده شد که سه فروند آن ایرباس ۳۲۰ بود.

رئیس سابق هواپیمایی کشور گفت: ۷ فروند هواپیمای دیگر به زودی توسط ایرلاین‌های موجود وارد ناوگان می‌شود ضمن آنکه ۶ فروند هواپیمای صفر کیلومتر دیگر با همکاری دولت وارد ناوگان می‌شود.

کاپیتان پهلوانی یادآور شد: اگر سالانه ۲۰ فروند هواپیما به ناوگان بیافزاییم تا سال ۱۴۰۴ به هدف تعیین شده که همان ۵۵۰ فروند هواپیما است دست خواهیم یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=106178

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر