1

مهمترین حرف‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان قبل از جلسه رای اعتماد

  • کد خبر : 106592
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

اگر نمایندگان مجلس به من رأی اعتماد دهند و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شوم اولین اقدامی که در وزارتخانه انجام خواهم داد رفع مشکلات مالی فدراسیون‌ها ست.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: مدتی است که حوزه جوانان تحت تأثیر تنش‌ها و جذابیت‌های حوزه ورزش در محاق قرار گرفته که باید از این وضعیت بیرون آمد، اما قبل از این اقدامات در صورت گرفتن رأی اعتماد از مجلس، تلاش مان را روی آماده سازی تیم‌ها برای بازی‌های آسیایی متمرکز می‌کنیم.

محمود گودرزی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درباره اولویت برنامه‌هایش در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: اگر نمایندگان مجلس به من رأی اعتماد دهند و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شوم اولین اقدامی که در وزارتخانه انجام خواهم داد رفع مشکلات مالی فدراسیون‌ها و رسیدگی به موضوعات مدیریتی آنهاست.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به نزدیکی مسابقات آسیایی، تصریح کرد: در راستای حضور تیم‌های ملی در این مسابقات، آماده‌سازی‌های لازم باید صورت گیرد و معضلاتی که مدت زیادی است در برخی فدراسیون‌ها به عملکرد تیم‌های ملی در مسابقات جهانی آسیب وارد کرده برطرف شود.

وی افزود: پس از ساماندهی مواردی که ذکر شد و آماده کردن تیم‌ها برای بازی‌های آسیایی می‌توانیم تمرکز بیشتری روی برنامه‌های میان‌مدت، بلند مدت و کلان خود داشته باشیم.

تعادل بین بودجه ورزش حرفه‌ای و همگانی

چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: مدت زیادی است که ورزش حرفه‌ای اعتبار ورزش همگانی را به خود اختصاص داده و به همین خاطر توجه به ورزش همگانی در مدارس و اماکن عمومی توسط نهادهایی غیر از نهادهای مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در حال ساماندهی است، در این راستا لازم است بودجه ورزش حرفه‌ای به کمک ورزش همگانی بیاید تا از این طریق بتوان اندکی با موضوع فساد در ورزش و به‌خصوص در فوتبال برخورد کرد و از میزان آن کاست.

تفکیک دو حوزه جوان و ورزش به نفع دو حوزه است

گودرزی درباره تفکیک دو حوزه جوان و ورزش افزود: درباره تفکیک دو حوزه جوانان و ورزش باید بگویم که نیاز به اجازه قانون وجود دارد، اما معتقدم اگر قانون اجازه این کار را به ما بدهد حتماً این کار را خواهیم کرد چرا که این کار بسیار مفید و کمک کننده به دو حوزه ورزش و جوان است، زیرا حوزه جوان نسبت به ورزش در محاق قرار گرفته است و تحت تأثیر تنش‌ها و جذابیت‌های حوزه ورزش قرار گرفته و مظلوم واقع می‌شود.

وی افزود: موضوعیت جوان یک مبحث فرا بخشی بوده و در اصل ورزش زیرمجموعه‌ای از حوزه جوان باید باشد و تنها باید به‌عنوان یکی از گرایشات جوانان به آن توجه کرد که البته گرایشی مهم و قابل توجه خواهد بود.

شورای عالی جوانان احیا خواهد شد

چهارمین وزیر پیشنهادی رئیس جمهور دولت یازدهم برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: مدت زیادی است که شورای عالی جوانان عملاً غیر فعال شده و توجهی به آن نمی‌شود که قصد داریم این شورا را احیا و تقویت کنیم.

گودرزی توضیح داد: حمایت از جوانان و رسیدگی به مسائل اصلی آنان مانند ازدواج، تحصیل، مسکن و سایر موارد نیاز به مشارکت‌های بین دستگاه‌ها وجود دارد و همانطور که گفتم حوزه جوانان یک حوزه فرا بخشی است.

وی یاد‌آور شد: وقتی درصدد رفع مشکل اشتغال جوانان هستیم باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمک بیاید یا وقتی برای مسکن جوانان نیاز به برنامه‌ریزی باشد پای وزارت راه و شهرسازی به میان می‌آید، بنابراین تنها وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند تمام مسئولیت‌های مربوط به ساماندهی جوانان را برعهده گیرد و نیاز به همکاری سایر دستگاه های مسئول وجود دارد.

همان روز که سجادی رأی نیاورد فهمیدم که قرار است به مجلس معرفی شوم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان درباره جزئیات زمان معرفی شدنش به مجلس، گفت: من همان روز که آقای سجادی رأی نیاوردند از زمان معرفی خود به مجلس مطلع شدم، البته من قرار بود به جای آقای سجادی به مجلس معرفی شوم که بنابه دلایلی رأی دولت بر این مبنا قرار گرفت که آقای سجادی به مجلس معرفی شوند.

فساد در ورزش فدراسیون به فدراسیون باید بررسی شود

وی درباره برنامه‌هایش برای برطرف شدن فساد در ورزش و به‌خصوص در فوتبال، توضیح داد: موضوعات مربوط به فساد را باید به صورت ریز و فدراسیون به فدراسیون بررسی کرد،‌ درباره فساد در فوتبال هم باید موضوع را از مسئولان فدراسیون مورد بررسی قرار داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=106592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]