1

موتورسیکلت رویایی هوندا+ تصاویر

  • کد خبر : 106623
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳

چیزی بیشتر از موتورسیکلت‌های کروزر می‌خواهید؟ مدل جدید هوندا CTX1300 2014 با کنار هم گذاشتن ویژگی‌های موتورهای تورینگ و کروزر شما را به رویایتان نزدیک می‌کند.

به گزارش خبر آنلاین، هوندا با ساخت نمونه جدید CTX1300 خصوصیات موتورسیکلت‌های تفریحی اسپرت (تورینگ) و کروزر را یک جا گرد آورده است. این موتورسیکلت به منظور کسب رضایت بیشتر مشتریان طراحی شده است؛ مشتریانی که خواستار عملکرد واقع‌گرایانه‌تری از موتورسیکلت‌های کروزر بودند.

منبع تامین نیروی CTX را یک موتور تزریق سوختی ۱۲۶۱ سی‌سی، ۴ سیلندر و V شکل تشکیل می‌دهد که از مدل اسپرت و کلاسیک ۱۳۰۰ ST هوندا گرفته شده است. نیروی تولیدی موتور به واسطه یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های سری ۲۰۰ آن منتقل می‌شود. در نهایت تعجب، از جعبه دنده بی‌نظیر نیمه اتوماتیک و دو کلاچه هوندا خبری نیست.

وزن کل CTX با وجود باک سوخت ۱۹٫۳ لیتری آن ۳۲۸ کیلوگرم است. باک سوخت زیر صندلی راننده جاسازی شده و درپوش آن به سبک درپوش‌های باک خودرو طراحی شده است. البته ارتفاع کم صندلی (۷۳۹ میلی‌متر) و مرکز ثقل متعادل آن باعث شده وزن کل کم‌تر به نظر برسد.

تنظیمات صندلی به بهترین نحو ممکن صورت پذیرفته تا راننده در بهترین موقعیت ممکن قرار بگیرد. پاهای راننده مانند مدل CTX700 در موقعیتی آرام، به سمت جلو قرار می‌گیرد. نحوه طراحی روبه عقب فرمان قدرت مانور راننده را بیشتر می‌کند.

طراحی معکوس میل فرمان و کمک‌فنرهای قوی ساختار بی نقصی به CTX بخشیده است. به راحتی می‌توان یک مسافر ترک HTX نشاند یا مقادیر قابل توجهی بار با آن حمل کرد.

طراحی جلو به گونه‌ای است که باد را به اطراف هدایت کند و از راننده در برابر خطر پرتاب سنگ و دیگر اشیای کف جاده محافظت کند. ابزارهای دقیق موجود در CTX با ابزارهای موجود در یک خودرو قابل مقایسه است و در مجموع فضای اطراف راننده از طراحی خودرو الهام گرفته شده است.

نخستین چیزی که در میان ابزارهای CTX به چشم می‌خورد، سرعت‌سنج و دورشمار موتور است. صفحه نمایش هدفمند و جعبه‌های ذخیره‌سازی کوچک در جهت آسایش بیشتر راننده طراحی شده‌اند. اطلاعات مربوط به مسیر و میزان سوخت روی یک نمایشگر ال.سی.دی نمایان می‌شود. هم چنین با انتخاب پکیج سفارشی دلوکس می‌توان اطلاعات سیستم صوتی را که به وسیله بلوتوث فعال می‌شود، در این ال.سی.دی مشاهده کرد.

دو محفظه بار مجهز به اتصالات یو.اس.بی برای شارژ ابزارهای مختلف نیز روی CTX تعبیه شده است. جعبه‌هایی با قابلیت قفل شدن هم در دو طرف موتورسیکلت قرار می‌گیرند که به ویژگی‌های تفریحی آن اضافه می‌کنند.

مدل گران‌قیمت‌تر دلوکس از امکاناتی نظیر کنترل کشش، خاموش کردن خودکار راهنما و عملکرد ترمز ضدقفل که به دیسک ترمزهای هیدرولیک سه‌گانه حاضر اضافه می‌شود، سود می‌جوید. علاوه براین فریم(چارچوب) و چرخ‌های آن به رنگ سیاه در می‌آید.

انتظار می‌رود این مدل تا بهار سال آینده به بازار بیاید. قیمت آن ۱۷,۰۰۰ دلار رقم خورده است.


لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=106623

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]