سهراب شهبانی گفت: تعداد زنگهای سامانه ۱۲۵ در البرز روزانه به صورت میانگین ۱۵۳۵ تماس است که از این میان یک هزار و ۴۹۷ مورد به مزاحمتهای تلفنی اختصاص دارد.
وی از شیوههای شناخت مزاحمتهای تلفنی را بکارگیری تدابیر کارشناسی دانست و از شهروندان خواست با توجه به رسالت سازمان در حوزه امدادرسانی، مانع خدمات دهی به موقع به شهروندانی که در معرض آسیب و خطر قرار میگیرند، نشوند.
این مسئول تاکید کرد: از این پس تمامی شمارههای تماسگیرندگان در سیستمهای ستاد فرماندهی ثبت میشود و مزاحمان تلفنی با هماهنگی مراجع ذیصلاح تحت پیگیرد قانونی قرار میگیرند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اضافه کرد: متاسفانه در مواقعی نیز ماموران به محل گزارش شده اعزام میشوند که نتیجه مطلوبی به همراه ندارد.
وی درپایان گفت: تماسهای مکرر برخی شهروندان با این سامانه در مواردی امکان امدادرسانی به موقع و حضور فوری ماموران عملیاتی به حوادث را مختل خواهد کرد.
انتهای پیام