4

فنح الله زاده: اعتقاد دارم هیچ قرعه‌ای در جام جهانی آسان نیست.

  • کد خبر : 109279
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱

همه تیم‌هایی که در این جام حاضر می‌شوند تلاش بالایی می‌کنند تا نتیجه‌ بگیرند. هیچ کس برای شکست خوردن به جام جهانی نمی‌آید. خودتان به تیم‌هایی که از رسیدن به این رقابت‌ها باز مانده‌اند نگاه کنید و ببینید که هیچ تیم ساده‌ای در این جام حضور ندارد. ما نباید بترسیم و باید با ایمان به کارمان ادامه دهیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از هجمه ایجاد شده علیه هاشم بیگ‌زاده می‌گوید جوسازی علیه این بازیکن از جایی آغاز شده که ادعای فرهنگسازی دارد و نباید فراموش کرد این افراد در درجه اول با این کارشان به کارلوس کی‌روش که این بازیکن را انتخاب کرده، توهین می‌کنند.

 

علی فتح‌الله‌زاده  درباره همگروهی تیم ملی ایران با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: اعتقاد دارم هیچ قرعه‌ای در جام جهانی آسان نیست. همه تیم‌هایی که در این جام حاضر می‌شوند تلاش بالایی می‌کنند تا نتیجه‌ بگیرند. هیچ کس برای شکست خوردن به جام جهانی نمی‌آید. خودتان به تیم‌هایی که از رسیدن به این رقابت‌ها باز مانده‌اند نگاه کنید و ببینید که هیچ تیم ساده‌ای در این جام حضور ندارد. ما نباید بترسیم و باید با ایمان به کارمان ادامه دهیم.

 

او افزود: قرعه‌ای که به ما افتاد نسبتا بد نیست. در اکثر گروه‌ها دو تیم قدرتمند حضور دارند و من به گروه‌مان امیدوارم. بهتر است جوسازی نکنیم و بگذاریم تیم ملی با روحیه کامل و با برگزاری تدارکاتی سطح بالا از نام کشورمان در جام جهانی دفاع کند.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به سوالی درباره اعتراض استقلال به هجمه‌ای که علیه هاشم بیگ زاده مطرح شده است، اظهار کرد: متاسفانه کار سطح پایینی رخ داد. ما انتظار نداشتیم جوسازی علیه بیگ‌زاده از جایی آغاز شود که ادعای فرهنگسازی دارد. این صحبت‌هایی که علیه بیگ زاده مطرح شده در درجه اول توهین به خود آقای کی‌روش است که هم دوستان و هم ما اعتقاد داریم مربی تراز اولی است. آیا کی‌روش نتوانسته تشخیص دهد که بیگ زاده بازیکن خوبی است یا نه؟ این بسیار بد است که درباره یک بازیکنی ملی‌پوش از این واژه‌ها به کار ببریم. مگر بازیکنان تراز اول دنیا توانسته‌اند مسی را مهار کنند که درباره بیگ زاده این صحبت‌ها را مطرح کرده‌ایم.

 

او ادامه داد: بیگ زاده بازیکن بسیار استانداردی است. دوستانی که امکانات زیادی دارند به راحتی می‌توانند کارشناسان را بیاورند و در این باره نظر آنها را بپرسند. آنها ابزارش را دارند و می‌توانند میزان دویدن بیگ زاده را بسنجند. اکثریت بازیکنان فوتبال در ایران نهایتا هفت الی هشت کیلومتر می‌دوند، اما بیگ زاده در هر بازی ۱۲ کیلومتر می‌دود. این صحبت ما را گروه آنالیز دانشگاه شهید شریف تایید می‌کند. همین مسائل است که موجب می‌شود کی‌روش انتخاب درستی انجام دهد و او را دعوت کند.

 

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد: بیگ زاده دلال ندارد که بگوییم با دلالی به تیم ملی رفته است. البته این حرف من به این معنا نیست که سایرین با دلالی به تیم ملی رسیده‌اند. بحث من این است که بیگ‌زاده حتما آنقدر لیاقت داشته که به تیم ملی رسیده است. ما باید به او روحیه بدهیم و نباید با این رفتارها این بازیکن را تخریب کنیم. بیگ زاده یک بازیکن دو پاست و من مطمئنم او در جام جهانی به اندازه بازیکنان بزرگ جهان می‌تواند مسی را مهار کند. من مرده و شما زنده تا ببینید این حرف من اتفاق می‌افتد یا نه.

* توقعی برای کسب مقام از تیم ملی نداریم

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به این صحبت که در جام جهانی ۲۰۰۶ مسئولان کشور بسیار امیدوارانه به تیم ملی نگاه می‌کردند و در این جام جهانی مردم این نگاه را دارند چیست؟ بیان کرد: به شخصه به جام جهانی مثل یک فرصت نگاه می‌کنم. ما توقعی از تیم ملی برای کسب مقام در جام جهانی نداریم، هر چند اگر نتیجه‌ بگیریم باعث غرور و افتخارمان است، اما لازمه همین امر روحیه دادن و قوت قلب به تیم ملی است که خدا را شکر عادل خان فردوسی‌پور درباره بیگ زاده بسیار خوب این کار را انجام داد.

* شانس موفقیت ما بیشتر از شانس موفقیت تیم ملی است

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که نظر باشگاه استقلال راجع به پیوستن بازیکنان تیمش به تیم ملی از ۲۰ فروردین و برگزاری یک یا دو بازی لیگ قهرمانان آسیا بدون آنها چیست؟ اظهار کرد: اگر آقای کی‌روش سرمربی استقلال بود واقعا قبول می‌کرد بدون ملی‌پوشانش در آسیا حاضر شود؟ یک نظرسنجی بگذارید و ببینید که برای هواداران استقلال و پرسپولیس حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا به اندازه جام جهانی اهمیت دارد. از طرفی دیگر امکان موفقیت ما در لیگ قهرمانان آسیا به مراتب بیشتر از موفقیت در جام جهانی است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه تیمش در جام حذفی تصریح کرد: ما تلاشمان را می‌کنیم تا با تمام قدرت در این جام حاضر شویم. استقلال همواره جام حذفی را جدی گرفته چرا که این راهی راحت برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا است. شاید با نظر آقای قلعه‌نویی برخی از بازیکنان جوان و تازه جذب شده را در بازی روز سه‌شنبه به میدان بفرستیم تا آنها هم قابلیت‌هایشان را هم نشان دهند.

* برای قلعه‌نویی همیشه پیشنهاد وجود دارد

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که اخیرا شایعات درباره جدایی قلعه‌نویی در پایان فصل به دلیل دریافت یک پیشنهاد نجومی از یک تیم لیگ برتری شنیده شده است؟ گفت: این چیز جدید و تعجب آوری نیست. برای مربیان بزرگ همیشه پیشنهادات بزرگ وجود دارد، امسال هم پیشنهادات بزر گی برای قلعه‌نویی بود، اما برنده علی فتح‌الله‌زاده شد. دوستانمان پول‌هایشان را به رخ‌ ما نکشند چرا که ان‌شاءالله سال بعد هم برنده علی فتح‌الله‌زاده است.

* برخوردی با بازیکنان تیم بانوان نمی‌کنم

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به گزارشی که در برنامه «۹۰» درباره تیم بانوان استقلال پخش شد چیست؟ عنوان کرد: ما از ابتدا گفته بودیم که وضعیت استقلال در این فصل خوب نیست. به همه گفته بودیم که مشکلات زیاد است و حتی خواستیم تیم را منحل کنیم. متاسفانه برخی در حق ما بی انصافی کردند، اما چه می‌شود؟ کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد، اما آن کس که خودش را به خواب زده بیدار نمی‌شود. در آن برنامه به من توهین شد و عده‌ای در حق من بی‌انصافی کردند.

 

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد می‌خواهد با برخی از بازیکنان تیم بانوانان برخورد کند؟ گفت: نه، چه برخوردی کنم! برخی از کسانی که این مسائل را مطرح کردند در همین دنیا جوابشان را می‌گیرند و برخی‌ها هم در آن دنیا باید جوابگو باشند. فردای پخش این گزارش ۹ نفر از بازیکنان تیم بانوان استقلال به دفترم آمدند و عذرخواهی کردند. آنها گفتند که در جریان کار نبودند و من هم گفتم من همه چیز را به خدا واگذار کردم.

 

او افزود: یک نفر در آن گزارش مدام می‌گفت “من مریض بودم و به میدان رفتم”، “من بعد از بازی آمپول زدم” ، “در تاکسی سرم زدم” پس با این حساب ما یک بازیکن مریض گرفته بودیم. این صحبت‌ها سیاه‌نمایی است. ما که نامه فدایت شوم نداده بودیم. مگر ما می‌گوییم آقای فردوسی‌پور چرا شما دوربین‌های کمی را در بازی‌ها و گزارش‌هایتان به کار می‌برید؟ چرا که در همه دنیا این مساله مرسوم است و در برنامه‌های مشابه خارجی دوربین‌های زیادی در ورزشگاه گذاشته می‌شود. آدم باید بر اساس شرایط و امکانات اظهار نظر کند. من همواره گفته‌ام که چه خوب است که انصاف را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

 

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که در آن گزارش برخی از بازیکنانش می‌گفتند به آنها وعده وعیدهایی پیش از فصل به آنها داده شده است؟ عنوان کرد: ما به هیچ کسی قولی نداده بودیم. سرپرست و سرمربی تیم می دانند که بارها از مشکلاتمان به بازیکنان گفته بودیم. خانم شجاعی به من زنگ زد و گفت که چرا می‌خواهید تیم را منحل کنید و من به او گفتم بازیکنان ما ناراحت می‌شوند و از ناراحتی آنها ما اذیت می شویم. من میلیون‌ها تومان از جیب شخصی‌ام برای این تیم خرج کرده‌ام.

 

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: آن گزارش کمی من را دلسرد کرد، اما صبح با دیدن آن بازیکنان از آن دلسردی خارج شدم. چرا باید این بازیکنان را از فوتبال محروم کنم. آنها خودشان می‌خواهند ادامه دهند و من هم تا جایی که بتوانم برایشان کار می‌کنم، اما آن گزارش انصافا دور از انصاف بود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر