2

اسلحه اسرائیل دیگر تهدید نیست

  • کد خبر : 10980
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹

حسین شیخ الاسلام متولد سال ۱۳۳۱ در شهر اصفهان است. وی به همراه دانشجویان پیرو خط امام بازسازی و رمز گشایی لانه جاسوسی آمریکا نقش پررنگی داشته است. معاونت سیاسی و قائم مقامی وزارت امور خارجه، سفیری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نماینده مردم تهران در مجالس شورای اسلامی در دوره هفتم بخشی از سمت‌های […]

حسین شیخ الاسلام متولد سال ۱۳۳۱ در شهر اصفهان است. وی به همراه دانشجویان پیرو خط امام بازسازی و رمز گشایی لانه جاسوسی آمریکا نقش پررنگی داشته است. معاونت سیاسی و قائم مقامی وزارت امور خارجه، سفیری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نماینده مردم تهران در مجالس شورای اسلامی در دوره هفتم بخشی از سمت‌های او بوده است. او هم‌اکنون  مشاور امور بین‌الملل و سیاست  خارجی رئیس مجلس، مدیرکل روابط  بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و  دبیرکل دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه و قدس مجلس شورای اسلامی است.

شیخ الاسلام عصر چهارشنبه مهمان برنامه نگاه دو بود. وی در این برنامه در ابتدا در مورد اتفاقات کشور لیبی گفت: بیداری اسلامی و به دست گرفتن سرنوشت مردم یک تجربه‌ای است که ابتدا در ایران ۳۰ سال قبل تجربه شد و در حال حاضر هم این مسئله به سایر کشورهای  اسلامی سرایت کرده است. به نظر می‌آید که این زنجیره ادامه دارد.

وی با اشاره به شخصیت قذافی گفت: قذافی فرد سیاست‌‌بازی است. او از اوج  انقلابی‌گری به فضاحت افتاد. قذافی زمانی عملیات لاکربی را انجام داد و سپس مجبور شد بیش از چهار میلیارد دلار از اموال این مملکت را به باد بدهد. وی به دنبال سلاح اتمی رفت و زمانی  که تحت فشار قرار گرفت تمام سانتریفیوژها را با کشتی به غرب فرستاد. او فرد خاص و بلند پرواز، بد رفتار و خشن بود. قذافی بر سر موضوع شیعه در جلسه‌ای با توهین به این مذهب با جواب قاطع امام موسی صدر مواجه شد و بلایی را به سر او آورد که هنوز هم مشخص نشده چه اتفاقی برای او افتاده است.

شیخ الاسلام ادامه داد: قذافی با غربی‌ها داد و ستد داشت. او حتی برای انتخابات آمریکا از سرمایه‌های لیبی هزینه‌های هنگفتی کرد. آمریکایی‌ها هم لیبی را ویران کردند و تلاش کردند تعادلی باقی بماند تا شرایط را به دست بگیرند. در حال حاضر لیبی ویرانه است؛ چرا که در گذشته در لیبی همه چیز به شخص قذافی و تصمیم  او بستگی داشت.

وی گفت: با روی کار آمدن افراد جدید در درجه اول  باید بازسازی صورت بگیرد. برای این کار هم نفت لیبی در اختیار غربی‌ها گذاشته می‌شود. غربی‌ها در این منطقه به دنبال این هستند که دیکتاتوری‌های وابسته را به” شبهه دموکراسی وابسته” تبدیل بکنند. وابستگی برای غرب مهم است. این افراد با دیکتاتورها راحت‌تر کار می‌کنند چون یک نفر هستند ولی اگر مجبور باشند حاضرند حزب قلابی بسازند و با این  احزاب اهداف دیکتاتوری را دنبال  کنند. دلیل صرف این مبالغ عظیم در لیبی، مصر و تونس هم همین مسئله است. این اقدامات برای تامین مصالح  و منافع غرب صورت می‌گیرد. در حال حاضر غربی‌ها در تماس گسترده‌ای که با انقلابیون دارند تلاش می‌کنند مدل غربی و  تکیه بر تمرکز غرب را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ناکامی‌های غرب این است که سیستم سرمایه‌داری دیگر برایشان پاسخ نداده است، اظهار داشت: در عوض بعد از انقلاب اسلامی یک موجود جدیدی متولد شده است که توانسته بعضی از پاسخ‌های نظری را بدهد.

مدیرکل روابط بین‌الملل مجلس خاطرنشان کرد: غرب قبول دارد که معنویتی وجود دارد. ولی نمی‌داند چطور این بحث را با امور اجتماعی روزمره و اهداف  خود جمع کند. غربی‌ها در نهایت  به این نتیجه رسیدند که دین یک مسئله شخصی بوده و سیاست مسئله‌ای اجتماعی است. افول اخلاق در غرب، آنها را به بن‌بست رسانده است. انقلاب اسلامی مردم را برای ساخت آینده به صحنه آورده است و این مسئله مادیت و معنویت، دین و سیاست را با هم جمع می‌کند.

شیخ‌الاسلام با اشاره  به حوادث مصر تصریح کرد: مصر  از نظر تاریخی، فرهنگی و وضع  اجتماعی تفاوت زیادی با لیبی دارد. لیبی جامعه‌ای قبیله‌ای است ولی مصر تمدن بسیار گسترده‌ای دارد و  از اولین تمدن‌های جهان است. مصر  بیش از ۵۰ درصد فرهنگ و تمدن جهان عرب را تشکیل می‌دهد. اتفاقات مصر  تاثیرات زیادی در کشورهای عربی داشت.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرانجام انقلاب مصر اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که الگویی برای دیگر انقلاب‌ها است، گفت: چهار هفته پیش در کنفرانس عربی اسلامی انتخاب مقاومت حضور داشتم. خوشبختانه برای اولین بار در مصر کنفرانسی برای مقاومت تشکیل شد؛ چرا که همیشه کنفرانس‌های مصر با اهداف سازش، چگونگی تسلیم و چگونگی مذاکره با اسرائیل برگزار می‌شد.

مدیرکل روابط بین‌الملل مجلس افزود: مصری‌ها نشان دادند که هیچ چیز جز اسلام  نمی‌تواند در مصر پا بگیرد.

* امروز به جز مبارک، آمریکا و اسرئیل هم در قفس محکوم شدند

مشاور امور بین‌الملل و سیاست خارجی رئیس مجلس با بیان اینکه امروز مردم مصر در مقابل سفارت  اسرئیل ایستاده‌اند و خواستار اخراج سفیر اسرائیل هستند، گفت: در یکی از جنگ‌ها اسرائیلی‌ها ۱۲ هزار اسیر مصری را قتل و عام کردند. این گور جمعی در زمان مبارک پیدا شد و مبارک حتی اعتراض هم نکرد. اما امروز ملت مصر خود را پیدا کرده و برای سه شهید در میدان است.

شیخ‌‌الاسلام ادامه داد: امروزه فقط مبارک نیست که در قفس محکوم می‌شود. بلکه این آمریکا و سیاست‌های آمریکایی و اسرائیلی است.

وی با اشاره به ناکامی‌های آمریکایی‌ها در سوریه تصریح کرد: در رابطه با سوریه دو موضوع را باید تفکیک کنیم. حافظ اسد فردی ملی با سیاست‌های مستقل‌گرایانه و ملی‌گرایانه بود. خاک او در سال ۱۹۶۷ اشغال شد. در آن زمان او مثل دیگران با اسرائیل سازش نکرد و تن به ذلت کمپ دیویدی که حسنی مبارک و سادات پشتبانی کرده و یا وادیه العربی که ملک حسین امضا کرد نداد. حافظ اسد با دیدن انقلاب اسلامی ایران و ادامه‌دار بودن این انقلاب‌ها فهمید که متحد طبیعی این انقلاب است. او در کنار این انقلاب ایستادگی کرد و اجازه نداد این جنگ آنطور که درخواست آمریکایی‌ها بود و صدام به ما تحمیل کرده بود بشود. بعد از آن هم اجازه داد که مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین رشد کند.

وی ادامه داد: مسئله بعدی وضع داخلی سوریه است. حزب حاکم سوریه حزب بعث است و حزب بعث حکومت را اداره  می‌کند همه حزب‌ها باید تحت سلطه این حزب دربیایند. در حال حاضر این مسئله پذیرفته نیست. اگرچه  قانون اساسی سوره مترقی است. ماده ۳ قانون اساسی سوریه دو بند دارد. یک بند آن عنوان می‌کند که رئیس‌جمهور باید مسلمان باشد و بند دیگر عنوان می‌کند که قوانین شرع اساس قانون‌گذاری در سوریه است. ولی متاسفانه در طول زمان بعث اجازه نداده که احزاب دیگر جامعه مدنی رشد کند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: من ۵ سال در سوریه سفیر بودم. بشار اسد در زمان حضور من در این کشور چهار بار با من ملاقات کرد. برای من مشخص بود که این ملاقات ها به اشاره پدرش است. صحبت‌ها کاملی در رابطه با ترکیه،  لبنان، عراق و خلیج فارس بین من و بشار اسد صورت گرفت. بشار فرد روشنی است و می‌داند که این سیستم قابل ادامه نیست و حاضر است امتیازهایی را بدهد. ولی سوال اینجاست که آیا  سیستم کهنه سوریه می‌تواند با او همکاری کرده و امتیازها را بدهد؟ سیستمی که چیزی جز بعث و ساختار امنیتی ندارد. امیدوارم که این سیستم بتواند بشار را همراهی کند. بشار اسد به خاطر پشتیبانی از مقاومت و پشت کردن به اسرائیل  از آمریکا صدمه دید. او قبول نکرد آب دریاچه طبری‌ها در جولان را در زمان کلینتون به آمریکا بدهد .گفته می‌شود این دریاچه بیش از ۳۰ درصد آب شرب سرزمین‌های اشغالی را تامین می‌کند.

وی در همین زمینه یادآور شد: راه‌حل آمریکایی‌ها برای جولان این بود که آب شرب اسرائیلی‌ها از این راه تامین شده و از سوی دیگر ترکیه به سوریه از آب فرات سهم بیشتری بدهد. ولی اسد این مطلب را قبول نکرد. به همین دلیل از طریق اردن با کمک عربستان اسلحه وارد این سرزمین شد آمریکایی‌ها از طریق عراق و دریا اسلحه وارد کردند.

* بشار اسد آمادگی برقراری توازن در سوریه را دارد

وی افزود: برادر حافظ اسد، رافت اسد که به صراحت می‌گویم از خبیث‌ترین افرادی است که من می‌شناسم، کسی است که از سر دختران مردم روسری می‌کشیدند تا بی‌حجابی را گسترده کنند. همچنین خدام هم که از دیگر افراد این دسته است از راه دریا اسلحه وارد کرد. همچنین سعد حریری  از لبنان و بعضی از دوستان کشور ترکیه هم به همین صورت اشتباهاتی را مرتکب شدند. در هر صورت سوریه مسئله پیچیده‌ای است و ما باید بتوانیم در این زمینه با این سیاست خارجی مترقی و حق مردم در تعیین سرنوشت خود توازنی را برقرار بکنیم. من فکر می‌کنم بشار اسد آمادگی دارد که این توازن را برقرار کنند.

وی در پاسخ به این  سوال که ” فکر می‌کنید صهیونیست‌ها در مصر سناریوی جدید را پیاده می‌کنند ؟” گفت :صهیونیست‌ها خیلی نگران هستند و هر روز ضعیف‌تر می‌شدند. این افراد همان نفراتی هستند که یک روزی همه پایتخت‌های عربی از ترس قدرت نظامی آنها می‌لرزیدند. در جنگ ۱۹۷۳ همه کشورهای عربی از عید صهیونیست‌ها استفاده کرده و آنها را غافلگیر کردند. این افراد به سرعت به طرف صحرای سینا پیش رفته و وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. ولی صهیونیست‌ها با بسیج امکانات و کمک آمریکا و شوروی می‌خواستند توازن به نفع صهیونیست‌ها باقی بماند. در آن زمان شارون که بعدها وزیر دفاع شد فلسطینی‌ها را دور زد، از کانال سوئز رد شد و از طرف قاهره شروع به پیشروی کرد که در این زمان تمام اعراب تسلیم شدند. در آن زمان صهیونیست‌ها قدرت عجیبی در خود احساس کردند و وزیر جنگ صهیونیست اعلام کرد که هیچ کدام از پایتخت اعراب از تیررس ما دور نیست. ولی امروز آنها در مقابل حزب‌الله و حماس به ذلت رسیدند. در حالی که در گذشته آنها در چند ساعت غزه را اشغال کردند این بار علی رغم اینکه غزه سال‌ها محاصره بود و توسط مبارک تضعیف شده بود، بعد از ۲۲ روز تلاش نتوانستند وارد شوند.

* اسلحه اسرائیل دیگر تهدید نیست

شیخ السلام افزود: افرادی که در سال ۱۹۸۲ در عرض چند روز از جنوب لبنان تا بیروت را درنوردیدند ۳۳ روز یک قدم در لبنان پیش نرفتند. در اینجا معادله نظامی عکس شده و این حزب‌الله است که عنوان می‌کند اگر درگیری دیگری پیش بیاید هیچ جای اسرائیل امن نیست.

وی افزود: از نظر نظامی اسلحه اسرائیل تهدید نیست. در عوض اسلحه و موشک‌های حزب‌الله است که هر آن می‌تواند اسرائیل را بزند. این مصر دیگر مصر حسنی مبارک نیست. صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که مصر را از بدنه اسلام جدا کنند. چرا که معتقد بودند اگر عرب‌ها با اسرائیل بجنگند بدون توانایی‌های مصر کاری نمی‌توانند بکنند و این تئوری درست هم هست .آنها اعتقاد داشتند بدون موافقت و صلح مصر و سوریه نمی‌توانند بجنگند. رژیم صهیونیستی با کار اطلاعاتی قدرتمندی که در مصر انجام داد از طریق سادات ناصر را مسموم کرد. کمپ دیوید در این زمان امضا شده و مصر از بدنه اسلام جدا شد. ولی امروز مصر بازگشته و امکان جنگ اعراب با صهیونیست براساس تئوری کسینجر وجود دارد. اسرائیل امروز در محاصره بوده و این فشار ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل قوی بود با مصر و حزب الله می‌جنگید. اسرائیل ضعیف‌ترین نقطه یعنی مردم مظلوم غزه را انتخاب می‌کند که خائنی مانند محمود عباس با سرنوشت آنها بازی سیاسی می‌کند. البته اسرائیل هم از نزدیک دیگر کاری به پیش نمی‌برد و از دور بمب‌افکنی می‌کند.

وی با اشاره به محو اسرائیل گفت: نشانه‌های محو اسرائیل به دو صورت دیده می‌شود. یکی اینکه اسرائیل برای اهدافی که ایجاد شد برای غرب کارایی ندارد. دیگر تهدید اسرائیل اثری ندارد. غربی‌ها حاضر نیستند به جز آمریکا از آبروی خودشان برای دفاع از اسرائیل مایه بگذارند. در قضیه شهرک‌سازی آمریکا مجبور شد به تنهایی و با رای ۱۴ برابر یک وتو کرد. صهیونیست‌ها از سرتاسر جهان به نام” در باغ سبز” با امید توسعه و رفاه به این منطقه آمدند ولی امروز داخل اسرائیل هم تظاهرات است. چرا که دیگر امنیت وجود ندارد.

وی در پایان در مورد روز قدس تصریح کرد: ۳۲ سال پیش در زمان امام روز قدسی وجود نداشت. امام روش خود را که آوردن مردم با ظرفیت هزاران نفر به میدان بود با هدف رشد خود افراد ایجاد کرد. ولی نتیجه مادی آن هم پیروزی انقلاب و جنگ بود. امام این وضعیت را در قدس هم پیش بینی کرده و انشالله این وضعیت در مصر و تونس و لیبی هم انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر