2

روز شلوغ و مهم در ایران خودرو دیزل/افتتاح ۳ خط تولید محصولات مهم

  • کد خبر : 110563
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰

در روز شلوغ ایران خودرو دیزل، خطوط تولید سه محصول تجاری گروه صنعتی ایران خودرو به طور رسمی به بهره برداری رسید و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شروط خودروسازان برای قرارداد با شرکت های خارجی گفت

به گزارش خبرنگار افق امروز  چهارشنبه  مراسم افتتاح  ۳ خط تولید  محصولات مهم ایران خودرو دیزل، شامل  راه اندازی خط تولید کامیون آریا ، راه اندازی خطوط تولید کشنده A7 و وانت پیکاپ با حضور مهندس یکه زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو، دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس،‌اعضای شورای شهر تهران، معاون  وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالین بخش خودروسازی ایران خودرو دیزل و همچنین مسولین محلی شهرستان اسلامشهر راه اندازی شد.

یونسیان مدیرعامل ایران خودرو دیزل  با بیان اینکه وانت پیکاپ از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار می باشد اظهار داشت: قیمت این محصول در حدود ۸۹ میلیون هزار تومان در نظر گرفته شده استکه در دو تیپ بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد.

وی همنچین افزود: کشنده A7  نیز با قیمت حدود ۱۹۵ میلیون تومان و  کامیون آریا نیز با قیمت حدود ۲۳۰ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل ، اهتمام به نظرات مشتریان و افزایش میزان ساخت داخل محصولات جزء برنامه های اصلی این مجموعه دانست و خاطر نشان شد: محصول کامیون آریا  میزان ساخت داخل آن بیش از ۷۰ درصد است و نیز  دو محصول کشنده A7 و وانت پیکاپ که میزان ساخت داخل آنها ۱۴ درصد است، محصول کشور چین می باشد.

 

همچنین در بخش دیگری از این مراسم رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به صادرات و همچنین نوآوری در صنایع خودروساری اظهار داشت: صنعت خودروسازی بستر و زمینه  پیشرفت صنایع دیگر کشور است که باید با ارائه تسهیلات و رفع مشکلات خودروسازان تدبیر مناسبی را برای ارتقای کمی و کیفی این صنعت  اتخاذ کنیم

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود سه میلیون خودرو در سال تولید و دو میلیون به حوزه داخلی و یک میلیون به حوزه صادرات اختصاص پیدا کند، گفت: در حال حاضر این ارقام محقق نشده است که باید با ارائه تسهیلات و رفع مشکلات خودروسازان تدبیر مناسبی را در این رابطه اتخاذ کنیم.

وی اضافه کرد: دو شرط اساسی خودروسازان ایرانی در انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی یکی توجه به تولید خودرو باکیفیت و دوم تصاحب بازارهای صادراتی حداقل در منطقه است که بر همین اساس هر شرکت خودروساز که تمایل به قرارداد با شرکت‌های ایرانی داشته باشد حداقل دو شرط مذکور را رعایت کند.

به اعتقاد رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خودروسازان خارجی باید تعهد کنند که همان خودرویی را که در کشور خود تولید می‌کند در کشور ایران نیز با همکاری خودروسازان داخلی تولید نمایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]