3

حساب های بانکی سفارت لیبی در کانادا مسدود شد

  • کد خبر : 11061
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۵:۳۴

وزیر امور خارجه کانادا با به رسمیت شناختن کاردار جدید لیبی در این کشور که عضو شورای ملی انتقالی – نهاد سیاسی انقلابیون لیبی- است اعلام کرد اتاوا احتمالا به زودی دارایی های مسدود رژیم معمر قذافی را در اختیار شورای ملی انتقالی قرار می دهد. پرچم سبز، سیاه و قرمز انقلابیون لیبی که متعلق […]

وزیر امور خارجه کانادا با به رسمیت شناختن کاردار جدید لیبی در این کشور که عضو شورای ملی انتقالی – نهاد سیاسی انقلابیون لیبی- است اعلام کرد اتاوا احتمالا به زودی دارایی های مسدود رژیم معمر قذافی را در اختیار شورای ملی انتقالی قرار می دهد.

پرچم سبز، سیاه و قرمز انقلابیون لیبی که متعلق به دوران پیش از قذافی است در وزارت امور خارجه کانادا بین پرچم دیگر کشورهایی که با کانادا روابط دیپلماتیک دارند به اهتزاز درآمد. از این پس ریاست هیئت نمایندگی دیپلماتیک لیبی را در کانادا ابوبکر کارموس بر عهده دارد.

کارموس دیپلمات سابق رژیم قذافی است که به انقلابیون پیوست. جان بِیرد وزیر خارجه کانادا گفت:این کشور همه طرف های لیبیایی را به آغاز فوری روند آشتی ملی تشویق و از شورای ملی انتقالی در تلاش هایش برای برقراری زمامداری و موسسات دموکراتیک در لیبی حمایت می کند. وی افزود به محض آنکه شرایط امنیتی اجازه دهد، فعالیت های عادی در سفارت کانادا در طرابلس نیز از سر گرفته خواهد شد. سفارت کانادا در طرابلس تعطیل است و سفیر این کشور ماه فوریه کمی پس از آغاز رویایی بین رژیم قذافی و مخالفان به اتاوا فرا خوانده شد. چهار دیپلمات باقیمانده سرهنگ قذافی در کانادا نیز هشت اوت اخراج شدند و حساب های بانکی سفارت لیبی در کانادا مسدود شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا، بِیرد به خبرنگاران گفت کانادا سازمان ملل را برای لغو هر چه سریع تر مجازات های لیبی و آزاد کردن دارایی هایی این کشور به منظور کمک به مردم لیبی، تحت فشار می گذارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]