4

نگرانی سازمان ملل از وخامت اوضاع در فلسطین/ غزه در آستانه تبدیل شدن به گورستان بزرگ

  • کد خبر : 383327
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۴۱

دبیرکل سازمان ملل با ابزار نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در غزه اعلام کرد: غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان و خبرنگاران است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی است و این یک بحران برای بشریت است، گفت: تشدید درگیری در غزه جهان را تکان می‌دهد، منطقه را متلاطم و از همه غم‌انگیزتر، بسیاری از زندگی‌های بی‌گناه را نابود می‌کند.

گوترش کرانه باختری و قدس اشغالی را از جمله «مناطق ملتهب» توصیف کرد که ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود و همچنین از تشدید درگیری‌ها در لبنان، سوریه، عراق و یمن ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد: بمباران مداوم، غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد، کلیساها و تأسیسات سازمان ملل را هدف قرار می‌دهند و بر اثر آن هیچ‌کس در امان نیست.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه حفاظت از غیرنظامیان باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، بیان کرد: من به‌شدت نگران نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه هستم.

گوترش، تاکید کرد: بگذارید واضح بگویم؛ هیچ طرف جنگی بالاتر از قوانین بین‌المللی بشردوستانه نیست.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است، افزود: بر اساس گزارش‌ها، روزانه صدها دختر و پسر کشته یا زخمی می‌شوند. همچنین طبق گزارش‌ها، روزنامه‌نگارانی که در چهار هفته گذشته کشته شده‌اند، بیشتر از هر درگیری در حداقل سه دهه گذشته بوده است.

به گفته گوترش، ما برای متوقف کردن رنج مردم و ارائه کمک‌های امدادی تلاش می‌کنیم و ۱.۲ میلیارد دلار برای کمک‌رسانی به مردم غزه اختصاص داده‌ایم.

وی یادآور شد: برخی از کمک‌های حیاتی از طریق گذرگاه رفح از مصر وارد غزه می‌شود اما یک قطره کمک، اقیانوسی از نیازها را برآورده نمی‌کند. گذرگاه رفح به تنهایی ظرفیت جابجایی کامیون‌های کمک‌رسانی به اندازه لازم را ندارد

گوترش، گفت: بیش از ۴۰۰ کامیون در دو هفته گذشته وارد غزه شده‌اند. پیش از آغاز درگیری ۵۰۰ کامیون در روز وارد غزه می‌شدند. مهمتر از همه اینکه این کمک‌ها سوخت نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر