اینستاگرم که یکی از حلقه های رابط شبکههای اجتماعی بود، در اکتبر ۲۰۱۰ راهاندازی شد و آنچنان رشد که فیس بوک در آوریل ۲۰۱۲، اینستاگرم را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد. کوین سیستورم، از بنیانگذاران اینستاگرام و مدیر عامل شرکت Fast میگوید: این بزرگترین موجودیت در جهان خواهد بود.
شبیه ترین سایت به اینستاگرام از نظر شکل اجرایی توییتر محسوب میشود، با این تفاوت که در توییتر متن و لینک به اشتراک میشود. در این شبکه اجتماعی همانند توییتر امکان فالو کردن و فالو شدن (دنبال و پیگیری کردن آخرین تصاویر آپلود شده)، کامنت گذاشتن و البته لایک کردن بود که بر جذابیت های این شبکه افزوده بود.
علاوه بر اینها، این برنامه، فیلترهایی برای عکسها در نظر گرفته بود که انتخاب و استفاده از آنها، فضای متفاوتی به تصویر میداد؛ فیلترهایی که حالا کاربران ایرانی نمیتوانند از آن استفاده کنند و باید با این شبکه اجتماعی نیز در فضای رسمی اینترنت کشورمان وداع کنند.