1

مرد پشت پرده مذاکرات ایران و ۱+۵ +تصاویر

  • کد خبر : 112539
  • ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵

این مذاکره کننده ارشد اتمی اروپا در نشست ها بر روی صندلی های ردیف دوم یعنی پشت سر کاترین اشتون، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه پنج بعلاوه یک در حل و فصل مناقشه هسته ای ایران و در ضیافت ها در کنار اشتون می‌نشیند.

به گزارش سایت شبکه خبر، روزنامه اتریشی “اشتاندارد” در گزارشی از مرد پشت پرده مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک نوشت.

گودرون هارر، مسئول تحریریه خارجی روزنامه اتریشی اشتاندارد در گزارشی در این روزنامه نوشت: وقتی از نشست های ایران و گروه پنج بعلاوه یک، گزارش تهیه می شود، لنز دوربین ها معمولا تصویری از این سیاستمدار اتریشی نشان نمی‌دهد. این مذاکره کننده ارشد اتمی اروپا در نشست ها بر روی صندلی های ردیف دوم یعنی پشت سر کاترین اشتون، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه پنج بعلاوه یک در حل و فصل مناقشه هسته ای ایران و در ضیافت ها در کنار اشتون می‌نشیند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000334/nf00334745-1.jpg

با این حال زمانی که اشتون در مذاکرات حاضر نیست، این، اشتفان کلمنت اتریشی است که گفتگوها با ایران، پنج کشور وتودار شورای امنیت و آلمان را اداره می کند. بعنوان مثال کلمنت در دسامبر در وین اتریش بود اما، دوشنبه بار دیگر برای از سرگیری مذکرات (کارشناسی) به ژنو سوئیس آمد.

با نگاهی مختصر به دوران زندگی و شغلی او متوجه می شویم که این دیپلمات ۴۷ سالهِ متولد شهر گراتس اتریش، پس از پایان تحصیلاتش در رشته فیزیک نظری در وین، بعلت علاقه به رشته حقوق و تحت تاثیر شغل وکالت پدرش، در سال ۱۹۹۵ میلادی در رشته حقوق، دکترا می گیرد. عنوان پایان نامه دکتری کلمنت در دانشکده حقوق وین، پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان.پی.تی) بود. با این حال او همزمان تلاش کرده است تا با هر دو رشته تخصصی فیزیک و حقوق ارتباطش را حفظ کند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000334/nf00334745-2.jpg

هارر گفت: پای او از سال ۱۹۹۷ میلادی به آژانس بین المللی انرژی اتمی باز شد و مدتی هم در ماموریت های خود برای اتحادیه اروپا به بروکسل، لوکزامبورگ و یکسالی را هم به شرکت مشاوره «مک کینزی» در آتن رفت. کلمنت علاوه بر زبان های آلمانی، انگلیسی و فرانسه به ایتالیایی، اسپانیایی و یونانی هم سخن می گوید.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000334/nf00334745-3.jpg

او سه سالی است که «مشاور ارشد» پرونده هسته‌ای ایران در بخش برنامه ریزی راهبردی سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا است. اشتفان کلمنت، صرفنظر از مسئولیت های کاری، اوقات فراغت خود را بیشتر به ورزش می گذراند و تا همین اواخر، در دو ماراتون به سرعت می‌دوید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=112539

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]