1

قطعا الماجد تبعه عربستان است و عربستان نمی‌تواند این موضوع را رد کند

  • کد خبر : 112850
  • ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰

بروجردی با بیان اینکه محاکمه الماجد عامل اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران باید در خاک لبنان انجام شود، گفت: حضور ایران در روند محاکمه این تروریست، حق قانونی جمهوری اسلامی است.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به درخواست مقامات عربستانی برای تحویل ماجد الماجد تبعه سعودی و سرکرده گردان عبدالله عزام به این کشور و اظهارات اخیر شکیب قرطباوی وزیر دادگستری لبنان درباره امکان تحویل این تروریست به عربستان، گفت:‌ با توجه به اینکه این جنایت و اقدام تروریستی در لبنان رخ داده و با توجه به استقلال لبنان در تمام امور به‌ویژه قوانین، به‌طور حتم محاکمه این تروریست باید در خاک لبنان انجام شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آسیب‌های مادی و معنوی وارد شده به جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع حادثه تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت، گفت: با در نظر گرفتن این موضوعات دولت لبنان باید عوامل این جنایت را هر چه سریع‌تر محاکمه و به سزای اعمالشان برساند، از این‌رو طبیعی است که اقدامی غیر از این موضوع، خلاف انتظار جمهوری اسلامی ایران از لبنان است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی‌بر مخالفت عربستان با مشارکت ایران در بازجویی از ماجد الماجد و اظهارات عدنان منصور وزیر خارجه لبنان درباره حق قانونی ایران برای در جریان قرار گرفتن از روند محاکمه، تصریح کرد:‌ قطعا ایران در این اقدام تروریستی، جزء اصلی‌ترین متضرران محسوب می‌شود، از این رو باید در جریان محاکمه و مجازات الماجد حضور داشته باشد.

بروجردی ادامه داد: ایران باید با قرار دادن وکیلی به‌عنوان نماینده امنیت ایران در روند محاکمه الماجد از منافع جمهوری اسلامی دفاع کند تا عوامل جنایت تروریستی سفارت ایران در بیروت به مجازات برسند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در مجلس نهم، با اشاره به اظهارات مقامات عربستانی مبنی بر حضور اسم ماجد الماجد تبعه سعودی و سرکرده گردان عبدالله عزام در لیست تروریست ‌های القاعده این کشور و تحت تعقیب قرار داشتن الماجد از سوی عربستان، افزود:‌ قطعا الماجد تبعه عربستان است و عربستان نمی‌تواند این موضوع را رد کند، از طرف دیگر به‌طور معمول تروریست‌ها مزدورانی هستند که از کشورهای مبدأ خود و کشورهای تروریست‌پرور مانند عربستان دستور می‌گیرند.

حوالی ساعت ۹:۴۵ صبح روز (سه شنبه ۲۸ آبان) به وقت محلی با فاصله ۵ دقیقه دو عملیات انتحاری جلوی در سفارت ایران در بیروت اتفاق افتاد، که در این حادثه تروریستی چهار تن از نیروهای محافظتی سفارت ایران در بیروت به شهادت رسیده و همچنین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شهید شدند.

لازم به ذکر است که الماجد قبل از دستگیری از سوی عربستان سعودی، لبنان و ایالات متحده تحت پیگرد بود اما برخی گزارش های امنیتی از ارتباط مخفیانه وی با بخش عملیات خارجی سرویس امنیتی عربستان حکایت دارد.

از طرف دیگر سفیر عربستان در لبنان و برخی مقامات عربستانی در اظهاراتی اعلام کرده‌اند که «الماجد شهروند سعودی است و بی شک (ریاض) مایل است بعد از شناسایی هویت وی او را به عربستان برگرداند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=112850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]