3

خون «پاپ» به سرقت رفت

  • کد خبر : 116172
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳

سارقان در تعطیلات آخر هفته با ورود به یک کلیسای کوچک در کوهستان‌های شرق «رم» ایتالیا، محفظه نگهداری اشیا با ارزش را همراه با شیشه‌ای که محتوی خون «پاپ ژان پل دوم» بود، سرقت کردند.

ایسنا: سارقان در تعطیلات آخر هفته با ورود به یک کلیسای کوچک در کوهستان‌های شرق «رم» ایتالیا، محفظه نگهداری اشیا با ارزش را همراه با شیشه‌ای که محتوی خون «پاپ ژان پل دوم» بود، سرقت کردند.

ده‌ها پلیس با کمک سگ‌های موادیاب در حال تجسس مناطق دورافتاده هستند تا ردپای سارق یا سارقان را بیابند.

«فرانکا کوریری»، نگهبان کلیسا درباره این حادثه گفت: اوایل صبح یکشنبه با ورود به کلیسا متوجه شدم یکی از پنجره‌ها شکسته شده و جعبه طلایی نگهداری اشیا با ارزش مذهبی همراه با یک صلیب به سرقت رفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ژان پل دوم» که در سال ۲۰۰۵ میلادی جان سپرده است در زمان حیات خود به کوه‌های منطقه «آبروتزو» ایتالیا علاقه فراوانی داشته و از هر فرصتی استفاده می‌کرده تا از «واتیکان» به صورت پنهانی خارج شده و در این منطقه به کوهنوردی، اسکی و عبادت در این کلیسا بپردازد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی، دستیار خصوصی «ژان پل دوم» مقداری از خون وی را به نشانه عشق «ژان پل» به کوهستان‌های «آبروتزو» به جامعه این منطقه اهدا کرد. این خون که در یک ظرف از جنس شیشه و طلا ریخته شده بود از آن زمان در کلیسای کوچک «سن پیترو دلا اینکا» در نزدیکی شهر «لاکوئیلا» نگهداری می‌شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116172

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر