1

ارتفاع برف به یک متر و ۷۰ سانتی متر رسید

  • کد خبر : 116841
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حجم برف باریده شده طی یک هفته گذشته در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و به یک متر و ۷۰ سانتی متر رسیده، خسارت به محصولات کشاورزی بالاست اما مشکل آب و برق مناطق شمالی تا فردا حل می‌شود.

حسن قدمی در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا گفت: از استان مازندران آخرین جلسه را شب گذشته در تنکابن برگزار کردیم. طبق تصمیمات رئیس‌جمهور و ابلاغیه وزیر کشور، نیروهای مسلح از جمله ‌ارتش و سپاه وارد عرصه شده‌اند. مدیران استانی نیز آمارهای لازم را ارائه دادند که طبق آن تا ۹۰ درصد مشکلات شهری برطرف شده است.

فارس/وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد روستاهای صعب‌العبور است که ظرف امروز و فردا مشکلاتشان تمام می‌شود و مشکل آب و برقشان حل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: تا این لحظه مورد فوتی گزارش نشده است و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر که در پی این حوادث مجروح شدند اما نیازی به بستری نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: خسارت وارده هنوز برآورد نشده اما پیش‌بینی می‌شود که رقم آن بالا باشد چرا که عمده خسارت مربوط به مسائل کشاورزی است چرا که اکثر باغ‌های مرکبات خسارت شدیدی دیده‌اند.

قدمی تأکید کرد: این سرما با تحقیقی که انجام شده در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. آخرین آمار برف شدید مربوط به سال ۴۲ است که ۶۰ سانتیمتر ضخامت برف بوده است اما اکنون تا یک متر و ۷۰ سانتیمتر هم رسیده است که برای استان‌های شمالی غافلگیرکننده بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف امروز و فردا از حالت بحران خارج شویم و باید روال عادی‌سازی پیش گرفته شود و مردم نیز باید دخیل شوند چرا که برای رفع مشکلات احتیاج به انجام کارهای سنگین نداریم اما می‌توانند همانند گذشته نیروهای مردمی سهم عمده‌ای در برطرف کردن مشکلات ایفا کنند.

قدمی با اشاره به اینکه استان گیلان و غرب مازندران درگیر این حوادث بوده، گفت: حوادث برفگیر شمال کشور حجم سنگینی داشته و این موضوع امدادرسانی را کند می‌کند.

قدمی افزود: استان‌های معین درگیر این مسئله بودند. از ۲ روز گذشته مشکل این استان‌ها برطرف شده اما مشکل عمده ما عدم امکان عبور از جاده‌ها بوده است. مسئولیت پاکسازی جاده‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است. اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما حجم کار بسیار گسترده بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه ۳۰ استان کشور به جز هرمزگان درگیر بارش برف و سرما هستند، گفت: اکثر استان‌های ما مشکل برف را داشته‌اند اما به شدت استان‌های گیلان و مازندران نبوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116841

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]